TR EN

GPS SİSTEM VE UYGULAMALAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEM482 GPS SİSTEM VE UYGULAMALAR 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ERCAN AYKUT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: yeni teknolojilerin tarımsal alanda uygulama yöntemlerine yatkınlığının arttırılması, Uzaktan algılama ile uydu teknolojilerinden yararlanma becerisinin sağlanması, Coğrafi Bilgi Sistemleri ile sayısal ortamlarda 2 ve 3 boyutlu haritalar ile çalışabilmek ve Küresel Konum Belirleme (GPS) kullanımının yaygınlaştırılması bu dersin amacını oluşturmaktadır.
İçerik: Coğrafi Bilgi Sistemleri, Uzaktan Algılama ve Küresel Konum Belirleme (GPS) hakkında temel bilgilerin verilmesi, uydu görüntülerinin tarımsal amaçlarda nasıl kullanıldığının örneklerle açıklanması. Küresel Konum Belirlem (GPS) aletlerinin kullanımı, GRASS, TrackMaker, ArcGIS ve QGIS Imagine yazılımlarının uygulamalı olarak açıklanmasıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

ÖÇ-1- Uydular ve uydu görüntülerinin çalışma prensiplerini öğrenmek. ÖÇ-2- Basılı haritaların sayısallaştırılıp bilgisayar ortamına aktarılması. ÖÇ-3- Aynı alana ait farklı yapıdaki sayısal verilerin birlikte kullanıma hazır hale getirilmesi. ÖÇ-4- Sayısal haritalar üzerinde veri tabanının oluşturulabilmesi, çözümlenmesi ve değerlendirilmesi. ÖÇ-5- Spektral yansıma ve cisimlerin yansıma özelliklerini öğrenmek. ÖÇ-6- Uzaktan Algılama, ve Coğrafi Bilgi Sistemleri ve GPS için üretilen temel bilgisayar yazılımları hakkında bilgi sahibi olmak ÖÇ-7- Bilgisayar ortamında görüntü işleme tekniklerini (Raster ve Vektör görüntü) oluşturma ve kullanımının belirlenmesi.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Uzaktan Algılama, tanımı ve uydu sistemleri -
2 - Uzaktan algılamada kullanılan uydu görüntülerinin özellikleri -
3 - Spektral yansıma ve cisimlerin yansıma özellikleri -
4 - Uydu görüntülerinden tarımsal çalışmalarda yararlanma olanakları -
5 - İnternet ortamında uydu verilerine ulaşılma teknikleri -
6 - UA´da özgür yazılım kullanımı (Google Earth, GRASS, Geodata) -
7 - UA´da özgür yazılım kullanımı (Google Earth, GRASS, Geodata) -
8 - ARA SINAV -
9 - Coğrafi Bilgi Sisteminin temel özellikleri -
10 - Raster ve Vektör görüntü verilerinin özellikleri ve kullanım alanları -
11 - Bilgisayar (ArcGIS, Google Earth, QGIS) ortamında sayısal haritaların oluşturulması -
12 - QGIS yazılımı ve yazılımın kullanım özellikleri -
13 - QGIS yazılımı ve yazılımın kullanım özellikleri -
14 - QGIS yazılımı ve yazılımın kullanım özellikleri -
15 - QGIS yazılımı ve yazılımın kullanım özellikleri -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

[1] Longley, P. A., M.F. Goodchild, D. J. Maguire, D. W. Rhind. Geographic Information Systems-Principles, Techniques, Management and Applications. John Wiley & Sons, Inc.New Jersey, USA, 2005 [2] ESRI, Managing a GIS, ESRI Educational Services California USA, 1997 [3] Antenucci J. C., K. Brown, P.L. Croswell, M.J Kevany, H. Archer, Geographing Information Systems, A Guide To the Technology. Van Nostrand Reinhold, New York, USA, 1991. [4] Menke, K. Discover QGIS 3.x. Locate Press LLC, PO Box 671897, Chugiak, AK, USA, 99567-1897.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
3
2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında modelini tasarlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
3
2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4
3
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bu teknolojilerini etkin olarak kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
3
2
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
4
3
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
3
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
3
2
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
4
2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 8 112
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0