| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| EEM208 |
ALÇAK GERİLİM SİSTEMLERİ |
4 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu dersin amacı alçak sistemlerinin tanıtımının ve tasarımının sağlanmasıdır |
| İçerik: |
Alçak gerilim sistemlerinde güç hesaplamaları, güç ve enerji ölçümleri, alçak gerilim sistemlerinde iletken kesiti belirleme, alçak gerilim sistemlerinde reaktif güç kompanzasyonu, yenilenebilir enerji sistemleri,akıllı şebekeler, topraklama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Alçak gerilim enerji sistemlerinde gerilim düşümü ve enerji kaybı kriterlerine göre iletken kesiti belirleyebilmek, alçak gerilim sistemlerinin tasarımını yapabilmek. |
| Alçak gerilim enerji sistemlerinde güç faktörü iyileştirebilmek, bu konuda tasarım yapabilmek. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
- |
Giriş, elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımının genel İncelemesi. Bir fazlı ve üç fazlı sistemlere giriş, fazör kavramı |
- |
| 2 |
- |
Bir fazlı sistemler, bir fazlı sistemlerde güç hesaplamaları, bir fazlı sistemlerde güç ve enerji ölçümü |
- |
| 3 |
- |
Üç fazlı sistemler, üç fazlı sistemlerde güç hesaplamaları, üç fazlı sistemlerde güç ve enerji ölçümü |
- |
| 4 |
- |
Üç fazlı sistemlerde reaktif güç kompanzasyonu, reaktif güç kompanzasyon sistemlerinde kullanılan elemanlar |
- |
| 5 |
- |
Yenilenebilir enerji sistemleri (rüzgar elektrik santralleri (RES), fotovoltaik sistemler, güneş enerjisi santralleri (GES)) |
- |
| 6 |
- |
Yenilenebilir enerji sistemleri ve akıllı şebekeler |
- |
| 7 |
- |
Alçak gerilim şebekelerinin incelenmesi, radyal şebekeler, radyal şebekelerde iletken kesitinin belirlenmesi |
- |
| 8 |
- |
Alçak gerilim şebekelerinin incelenmesi, dal budak şebekeler, dal budak şebekelerde iletken kesitinin belirlenmesi |
- |
| 9 |
- |
Alçak gerilim şebekelerinin incelenmesi, ring şebekeler ve ring şebekelerde iletken kesitinin belirlenmesi |
- |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
- |
Alçak gerilim şebekelerinde koruma |
- |
| 12 |
- |
Alçak gerilim şebekelerinde topraklama ile ilgili temel kavramlar |
- |
| 13 |
- |
Alçak gerilim şebekelerinde TT, TN ve IT tipi sistemler |
- |
| 14 |
- |
Alçak gerilim şebekelerinde topraklama sistemi tasarımı |
- |
| 15 |
- |
Alçak gerilim sistemlerinde elektrik iç tesisatlarının incelenmesi, zayıf akım ve kuvvetli akım tesisat şemalarının incelenmesi (zil tesisatları, komütatör ve vaviyen anahtar tesisatları vb.) |
- |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Gönen, T., 2014, Electric Power Distribution Engineering (Third Edition), CRC Press. |
| Küçük, S., 2018, Enerji Dağıtımı Çözümlü Problemler, Papatya Yayıncılık. |
| Yumurtacı, R., Devre Teorisi Ders Notları, Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Fakültesi Elektrik Mühendisliği Bölümü, https://avesis.yildiz.edu.tr/ryumur/dokumanlar |
| Irwin, J.D., Nelms, R.M., Temel Mühendislik Devre Analizi, Nobel Yayınevi, (10.baskıdan çeviri), 2015. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında modelini tasarlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 3 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bu teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
4 |
56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
5 |
10 |
| Laboratuvar |
1 |
3 |
3 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
2 |
4 |
8 |
| Proje Hazırlama |
1 |
3 |
3 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
1 |
3 |
3 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
36 |
0 |
124 |
|
Genel Toplam |
124 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|