| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| MEK408 |
ÜRÜN GELİŞTİRME METODOLOJİSİ |
8 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Öğrencilerde, inovasyon ve yeni ürün geliştirmenin çağdaş, rekabetçi organizasyonların hayatta kalmaları için ne kadar önemli olduğu bilincinin içselleştirilmesi; bu konuda gerekli teorik bilgilerin verilmesi ; ve öğrencilere aldıkları bilgilerle, mal veya hizmet üreten bir organizasyonda bir vak'a çalışmasının yaptırılması |
| İçerik: |
Yeni ürün geliştirme ve onu pazara sunma konusunda gerekli becerileri, donanımları kazanma. Marka oluşturma konusunda yeterli donanıma sahip olma. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Ürün geliştirme süreci hakkında bilgi sahibi olurlar. |
| Proje yönetimi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
| Endüstri uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
| AR-GE odaklı firmalarda uyum problemi yaşamazlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Yazılı Kaynak |
Ürün Geliştirme Metodolojisi dersinin tanıtımı, içeriğinin anlatımı |
- |
| 2 |
Yazılı Kaynak |
İnovasyon ve yeni ürün geliştirme |
- |
| 3 |
Yazılı Kaynak |
Sunum yapma teknikleri |
- |
| 4 |
Yazılı Kaynak |
Sunum yapma teknikleri |
- |
| 5 |
Yazılı Kaynak |
Pazar Yeri Analizi |
- |
| 6 |
Yazılı Kaynak |
Proje Yönetimi |
- |
| 7 |
Yazılı Kaynak |
Marka oluşturma |
- |
| 8 |
Yazılı Kaynak |
Patent araştırması yapma, patent alınması |
- |
| 9 |
Yazılı Kaynak |
Talep Tahmin Yöntemleri |
- |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Yazılı Kaynak |
Öğrenci Sunumları |
- |
| 12 |
Yazılı Kaynak |
Öğrenci Sunumları |
- |
| 13 |
Yazılı Kaynak |
Öğrenci Sunumları |
- |
| 14 |
Yazılı Kaynak |
Öğrenci Sunumları |
- |
| 15 |
Yazılı Kaynak |
Öğrenci Sunumları |
- |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| TÜBİTAK - Etkili Sunumlar İçin EL Kitabı |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Mühendisliği problemlerine uyarlar
|
|
|
|
|
|
5 |
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mekatronik Mühendisliği problemlerinin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Deney planlayıp, düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mühendislik tasarım ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya ve takım liderliğine yatkındır
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Mekatronik Mühendisliğine küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir
|
|
|
|
|
|
5 |
| 3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur
|
0 |
|
|
|
|
|
| 4 |
Mekatronik Mühendisliği ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Mekatronik Mühendisliğinde sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır
|
|
|
|
|
4 |
|
| 3 |
Profesyonel faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
2 |
28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
14 |
14 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
1 |
14 |
14 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
1 |
10 |
10 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
14 |
14 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
14 |
14 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
21 |
0 |
96 |
|
Genel Toplam |
96 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|