Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MEK401 |
MEKATRONİK SİSTEM TASARIMI |
7 |
2 |
1 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi CANSU NOBERİ-Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT-Dr.Öğr.Üyesi HAYDAR İZZETTİN KEPEKÇİ-Dr.Öğr.Üyesi KENAN ŞENTÜRK-Dr.Öğr.Üyesi SAFAR POURABBAS |
Ders Ön Koşulu |
MEK111 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM
MEK401 - MEKATRONİK SİSTEM TASARIMI
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin Eğitim-öğretim sürecinde edindiği bilgilerle, yeni Mekatronik sistemlerin tasarımını sağlayacak yeteneklerinin artırılması, ve alanları ile ilgili temel ilke ve kavramları bir proje çalışmasında kullanmalarını sağlamak. |
İçerik: |
Mekatronik sistem tasarımında kullanılan temel ilke ve kavramlar ilk üç hafta içerisinde verilir, Çalışılacak konular belirlenir ve kesinleştirilir. Çalışılacak tasarım konularına öğrenci/öğrenciler ile danışmanlar atanır. Dönem içerisinde öğrencilerin 2 ara rapor ve sunum yapması sağlanır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
u dersi alan öğrenciler;
I. Mekatronik mühendisliği alanında problemi tanımlayabilme, çalışma programı hazırlayabilme, projenin teorik bilgi alt yapısını hazırlayabilme, literatür taraması yapabilme. sistemler ile ilgili temel kavramları öğrenebilme, |
II. Mekatronik sistemler ile ilgili tasarım konusu seçebilme, malzeme alet ve cihaz seçebilme, |
III. bir tasarım Projesi sistem analizi yapabilme ve bütçelendirebilme, |
IV. Üretilen Mekatronik sistemlerin test ve denemelerini yapabilme. |
V. Gerçekleştirdiği proje ile ilgili ara ve sonuç raporlarını hazırlayabilme ve uygun şekilde sunabilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Mekatronik tasarım ilkeleri, |
- |
2 |
- |
Proje konusu seçme, proje grupları oluşturma ve bildirme |
- |
3 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
4 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
5 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
6 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
7 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Gelişme raporu değerlendirme |
- |
10 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
11 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
12 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
13 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
14 |
- |
Gelişme raporu değerlendirme |
- |
15 |
- |
Tasarım sonlandırılması, rapor hazırlama |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Shetty, D., Kolk, R.A., Mechatronics System Design, 2011. |
Proje formları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Mühendisliği problemlerine uyarlar
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mekatronik Mühendisliği problemlerinin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Deney planlayıp, düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik tasarım ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya ve takım liderliğine yatkındır
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mekatronik Mühendisliğine küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Mekatronik Mühendisliği ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Mekatronik Mühendisliğinde sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Profesyonel faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
1 |
6 |
6 |
Seminer |
1 |
8 |
8 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
47 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|