TR EN

İLETİŞİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS105 İLETİŞİME GİRİŞ 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencileri, iletişim alanının temel ve disiplinlerarası nitelik taşıyan kavramları, konuları ve yaklaşımlarıyla tanıştırmayı amaçlar.
İçerik: Ders, iletişime ilişkin temel kavramların ve konuların öğretimine yöneliktir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim süreci öğelerini tanımlar.
İletişim süreci öncesi gereklilikleri listeler.
Etkili iletişim için gerekli olan iletişim öğelerinin özelliklerini anlatır.
Kitle iletişimi kavramını tanımlar.
Bireylerarası iletişim ve kitle iletişimini karşılaştırır.
Kitle iletişim araçlarının etkilerini yorumlar.
İletişim modellerine göre kitle iletişim araçlarının özelliklerini açıklar
İletişim modellerine göre etkili iletişimi yorumlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - İletişim kavramı ve tanımı -
2 - İletişimde surec kavramı ve iletişim surecindeki öğeler I (kaynak-ileti-kanal-alıcı) -
3 - İletişim süreci ve öğeleri II (kodlama-kod açma-bağıntı -yansıma) -
4 - İletişim süreci ve öğeleri III (gurultu-toplayıcı yankı-secici algı) -
5 - İletişim türleri I (İletişimde dil-kültür ilişkisi) -
6 - İletişim türleri II (Sözsüz iletişim) -
7 - İlletişim türleri III (Yazılı iletişim) -
8 - ARA SINAV -
9 - İletişim türleri IV (İletişim sürecine katılanlara göre: iç iletişim, bireylerarası iletişim, grupiçi iletişim, gruplararası iletişim -
10 - Sistem yaklaşımı -
11 - Temel iletişim modelleri -
12 - Kitle iletişiminin tanımı -
13 - Kitle iletişiminin etkileri (kitle iletişiminde ilk araştırmalar) -
14 - Kitle iletişiminin etkileri (model alma ve anlamlandırma kuramları) -
15 - Kitle iletişimi ve popüler kültür -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

J.FISKE, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ark Yayınevi, 1996.
W.J.Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür, Metis Yayınları, 1999.
N.Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 2011.
S.İrvan, Medya Kültür Siyaset, Alp Yayınları, 2002.
L.Althusser, İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, İthaki Yayınları.
E.Mutlu, İletişim Sözlüğü, Ayraç Yayınları, 2008.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Mühendisliği problemlerine uyarlar
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mekatronik Mühendisliği problemlerinin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir
1
2
Deney planlayıp, düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik tasarım ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya ve takım liderliğine yatkındır
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir
1
2
Mekatronik Mühendisliğine küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir
2
3
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur
3
4
Mekatronik Mühendisliği ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır
2
2
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır
1
2
Mekatronik Mühendisliğinde sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır
1
3
Profesyonel faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0