| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| EEM211E |
INTRODUCTION TO ELECTRICAL ENGINEERING |
3 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. NEVZAT YAĞIZ TOMBAL |
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Öğrencilere elektrik devresi teoremlerini, elektronik devre elemanlarını ve elektronik devrelerin analiz ve sentezlenmesini öğretmektir. |
| İçerik: |
Elektrik -elektronik mühendisliğinin ilkelerinin tanımı ve kapsamı, Elektrik -elektronik mühendisliği ile ilgili temel kavramlar ve temel bilgiler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Temel elektrik teoremlerini kullanarak devre analiz ve sentezini uygulayabilirler. |
| Düşük karmaşıklıklı uygulamalar için elektronik devrelerin analizini rapor edebilir ve uygulayabilir. |
| Gerçek yaşam koşullarında işlev yapabilecek elektronik devrelerini gerçekleştirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
- |
Elektrikle ilgili temel kalite parametreleri, Elektrik üretim, iletim, dağıtım ve tüketim zincirinin tanıtılması |
- |
| 2 |
- |
Elektrik- Elektronik Mühendislerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları, Çalışma usul ve esasları, Elektrikle ilgili uluslararası standartlar, yönetmelikler |
- |
| 3 |
- |
Elektrikle ilgili temel kavramlar |
- |
| 4 |
- |
Elektrik devre elemanları, Seri, paralel, karmaşık, yıldız-üçgen bağlama, Kirchoff yasaları |
- |
| 5 |
- |
Direnç içeren basit devrelerin analizi ve çevre akımları ve düğüm gerilimleri yöntemleri |
- |
| 6 |
- |
Çevre akımları ve Düğüm gerilimleri, Devre Teoremleri-Lineerlik özelliği, Süperpozisyon |
- |
| 7 |
- |
Devre Teoremleri-Kaynak Dönüşümü, Thevenin ve Norton Teoremleri, Maksimum Güç Transferi |
- |
| 8 |
- |
İşlemsel yükselteç ve direnç içeren devrelerin analizi |
- |
| 9 |
- |
Kapasitör ve indüktör devre elemanları, kapasitör veya indüktör içeren birinci dereceden devrelerin analizi |
- |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
- |
Kapasitör veya indüktör içeren birinci dereceden devrelerin analizi |
- |
| 12 |
- |
Sinüzoidal kararlı durum analizi, fazör kavramı |
- |
| 13 |
- |
Sinüzoidal kaynak içeren devrelerin frekans uzayına taşınması ve temel devre analiz yöntemlerini frekans uzayında uygulama |
- |
| 14 |
- |
Sinüzoidal sürekli halde Thevenin, Norton, Superpozisyon ve Maksimum Güç Teoremleri |
- |
| 15 |
- |
Sinüzoidal sürekli halde Thevenin, Norton, Superpozisyon ve Maksimum Güç Teoremleri |
- |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| 1) Basic Electrical Engineering, by J. J. Cathey, Schaum’s Outlines, McGraw-Hill, 1983.
2) Fundamentals of Electrical Engineering, G. Rizzoni, McGraw-Hill, 2009
3) Elektrik Mühendisliğine Giriş ders notu, Mehmet Akif ŞENOL |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
30 |
|
Klasik Sınav |
| Ödev Değerlendirme |
1 |
10 |
|
|
| Uygulama-Lab |
1 |
5 |
|
|
| Kısa Sınav |
1 |
5 |
|
|
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| TOPLAM |
5 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama
becerisi.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik,
yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli
gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
|
|
|
2 |
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
|
2 |
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
|
|
1 |
|
|
|
|
| 2 |
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
|
|
1 |
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş
kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
|
|
1 |
|
|
|
|
| 2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
|
|
1 |
|
|
|
|
| 3 |
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
|
|
|
2 |
|
|
|
| 4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama
donanımlarını kullanabilme becerisi.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
2 |
28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
1 |
5 |
5 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
14 |
2 |
28 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
5 |
1 |
5 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
5 |
10 |
| TOPLAM |
56 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|