TR EN

MİMARİ TASARIM IV DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIM302 MİMARİ TASARIM IV 6 8 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. GALİP ORHUN ALKAN-Öğr.Gör. HAMDİ YILMAZ KUYUMCU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mimari tasarım becerisinin kapsamlı yapı analizi ve sentezi yoluyla geliştirilmesi, estetik ve strüktürün tasarımdaki öneminin uygulama yoluyla ifade edilebilmesi amaçlanır. Kentsel bir problem bağlamında, mevcut bir dokuda, var olan boşluklarda ya da boşaltılması uygun görülen yerlerde, işlevsel-mekânsal-yapısal kavramları bütünleştirebilme becerisinin arttırılması hedeflenir.
İçerik: Tasarım problemine uygun veri toplama, analiz, bina programı geliştirme ve uygulanması; tasarımın sürecinde strüktür, bina sistemleri, detay geliştirme becerisi; karmaşık çevrelerde karmaşık bina / bina grubu programlarının geliştirme ve mimari çözümlerin geliştirilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Karmaşık kentsel doku analizi yapar.
İleri düzeyde karmaşık mimari problem çözer.
İleri seviyede mimari tasarım koordinasyonu yapar
Disiplinler arası tasarım problemini çözer.
İleri teknoloji ve malzeme olanaklarını araştırır.
Mimari tasarımı ileri düzeyde ifade eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders konularına yönelik hazırlık yapılması Bilgilendirme ve konu açıklama Sözlü anlatım
2 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Öneri program ve konuyla ilgili örnek araştırma yapılması Sözlü anlatım ve tartışma
3 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Arazi analizleri Sözlü anlatım ve tartışma
4 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Kavramsal tasarım çalışmaları-kentle ilişki Sözlü anlatım ve tartışma
5 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Kavramsal tasarım çalışmaları-program yerleşimi Sözlü anlatım ve tartışma
6 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Tasarım sunum ve değerlendirme Sözlü anlatım ve tartışma
7 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Ön tasarım çalışmaları-program Sözlü anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Ön tasarım çalışmaları-mekansal kurgu Sözlü anlatım ve tartışma
10 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Ön tasarım çalışmaları-form geliştirme Sözlü anlatım ve tartışma
11 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Ön tasarım çalışmaları-alt sistem entegrasyonu Sözlü anlatım ve tartışma
12 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Ön tasarım çalışmaları-yapısal sistem araştırma ve geliştirme Sözlü anlatım ve tartışma
13 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Tasarım sunum ve değerlendirme Sözlü anlatım ve tartışma
14 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Mimari tasarım geliştirme Sözlü anlatım ve tartışma
15 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Mimari tasarım geliştirme Sözlü anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tasarım konulu yerli ve yabancı kitaplar
Proje konusuna ilişkin yerli ve yabancı kitaplar
Proje konusu kapsamında gerçekleştirilmiş projelerle ilgili yayınlar
Mimarlık ve mimarlık ile ilişkili alanlara ait tüm basılı veya sayısal kitaplar ve süreli yayınlar (periyodikler)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
5
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
5
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
3
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
5
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
0
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
4
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 8 8
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 8 8
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 210
Genel Toplam 210
Toplam İş Yükü / 25.5 8,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0