Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIM116 | YAPI BİLGİSİ I | 2 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ERDAL YILDIZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yapı ve yapıyı oluşturan alt sistemlerin tanıtmak ve uygulama becerisini kazandırmak. Yapının bir bütün olarak ele alınarak ve tüm bileşenleri ile tasarım süreci bütününde, temel prensiplerden detaya kadar gereksinimlere ve yapı standartlarına uygun tasarlanması. |
İçerik: | Yapıya ilişkin genel kavramlar, yapı-çevre etkileşimi, yapıların sınıflandırılması, geleneksel yapım ve yapı teknikleri, yapı-zemin ilişkisinin incelenmesi, yapı elemanlarının tasarımı ve tasarım problemlerinin örnekler üzerinden analizi, yapı elemanı tasarımında malzeme araştırma ve geliştirme, detay çözümleme. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yapı-çevre ilişkisini kurar. |
Geleneksel yapı ve yapım sistemlerini açıklar. |
Yapı elemanları tasarım problemlerini çözer |
Yapı elemanları tasarımında malzeme alternatiflerini araştırır. |
Yapı elemanları detaylarını çözümler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalısması | Dersin tanımı ve günümüz yapı teknolojilerine genel bakış Slayt Sunumu Anlatım - Tartışma | - |
2 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Yapıya ilişkin genel kavramlar, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
3 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Yapı-çevre etkileşimi, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
4 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Yapıların sınıflandırılması, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
5 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Geleneksel yapı ve yapım teknikleri, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
6 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Yapı-zemin ilişkisi Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
7 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Yapı elemanları tasarımı Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Yapı elemanı tasarım problemlerinin örnekler üzerinden analizi, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
10 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Uygulama, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
11 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Yapı elemanı tasarımında malzeme araştırma ve geliştirme, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
12 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Uygulama, Detay çözümleme, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
13 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Uygulama, Detay çözümleme, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
14 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Uygulama, Detay çözümleme, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
15 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama- Slayt Sunumu, Anlatım -Tartışma | Uygulama, Detay çözümleme, Slayt Sunumu Anlatım ve Tartışma | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Building Construction Principles, Materials, and Systems, by Madan Mehta, Walter Scarborough and Diane Armpriest, Pearson Prentice Hall, Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey. Second edition 2013. |
Building Construction Illustrated, Third Edition, by Francis D.K. Ching and Cassandra Adams, John Wiley & Sons, Inc., 2001. |
Structural Science (in Turkish; Yapı Bilgisi), by Rıfat Çelebi, İstanbul Kultur University publications, 2005. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
|
4 | |||||
2 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 | |||||
3 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
|
3 | |||||
2 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
|
2 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
|
1 | |||||
4 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
2 | |||||
2 |
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |