Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
KIM102 |
KİMYA |
1 |
5 |
4 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi DAMLA ZEYDANLI-Dr.Öğr.Üyesi MESUT BARIŞ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Madde ile ilgili temel bilgi ve kimyasal değişimleri anlamak için fikir ve kavramların öğretilmesini; Atomlar, iyonlar ve moleküllerin temel yapısını açıklamak; Temel kimya ve termokimya, bağ ve moleküller arası etkileşimlerinin kavram ve prensiplerinin anlaşılmasını; Kimya ile ilgili mühendislik konusu arasında var olan temel prensip ve kavramların, uygulamaları ile birlikte anlaşılırlığını sağlamaktır. Her bir konu öğrencilerin bulunduğu programa göre detaylandırılarak anlatılacaktır. |
İçerik: |
Kimyanın tanımı, Maddenin Özellikleri Ve Ölçümü, Atomlar ve Atom Kuramı, Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Tepkimeler, Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş, Asitler ve Bazlar, pH, Gazlar, Termokimya, Atomun Elektron Yapısı, Periyodik Çizelge ve Atom Özellikleri, Kimyasal Bağlar: Temel Kavramlar ve Ek Kavramlar Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvılar ve Katılar, Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kimyanın temel prensip ve teorileri konusunda bilgiye sahip olur. |
Madde yapısı hakkında genel bilgiye sahip olur. |
Disiplinler arası çalışma konusunu kavrar. |
Kimyada hesap yapma, problem çözme ve buna bağlı olarak deney yapmayı öğrenme ve yeteneğine sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı Kaynaklar |
Kimyanın tanımı, Maddenin özellikleri ve ölçümü |
Sözlü Anlatım |
2 |
Yazılı Kaynaklar |
Atomlar ve Atom Kuramı |
Sözlü Anlatım |
3 |
Yazılı Kaynaklar |
Kimyasal Bileşikler |
Sözlü Anlatım |
4 |
Yazılı Kaynaklar |
Kimyasal Tepkimeler & Stokiyometri |
Sözlü Anlatım |
5 |
Yazılı Kaynaklar |
Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş: Çökme Reaksiyonları & Çözünürlük |
Sözlü Anlatım |
6 |
Yazılı Kaynaklar |
Asitler ve Bazlar, pH, Asit Baz Reaksiyonları |
Sözlü Anlatım |
7 |
Yazılı Kaynaklar |
Yükseltgenme İndirgenme (RedOx) Reaksiyonları |
Sözlü Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yazılı Kaynaklar |
Gazlar |
Sözlü Anlatım |
10 |
Yazılı Kaynaklar |
Termokimya |
Sözlü Anlatım |
11 |
Yazılı Kaynaklar |
Atomun Elektron Yapısı |
Sözlü Anlatım |
12 |
Yazılı Kaynaklar |
Periyodik Çizelge ve Atom Özellikleri |
Sözlü Anlatım |
13 |
Yazılı Kaynaklar |
Kimyasal Bağ I: Temel Kavramlar |
Sözlü Anlatım |
14 |
Yazılı Kaynaklar |
Kimyasal Bağ II: Ek Kavramlar |
Sözlü Anlatım |
15 |
Yazılı Kaynaklar |
Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri |
Sözlü Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Genel Kimya 1 (İlkeler ve Modern Uygulamalar), Petrucci, Herring, Madura, Çeviri Ed. Tahsin Uyar vd, Palme Yayıncılık, 10. Baskı, Ankara, 2012. |
Genel Kimya Laboratuvar Kitabı, A. B. Soydan vd., Alfa Yayınları, 4. Baskı, İstanbul, 2006 |
Chemistry, Raymond Chang, Mc GRAW HILL, 10th Edition, ISBN 978–0–07–351109–2 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
1. Matematik, Fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi elde eder
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi, o sistemin bileşenlerini, o sistemin sürecini analiz eder ve sistemi gerçekçi kısıtlar ve amaçlar doğrultusunda inceleyerek tasarlar
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Endüstri mühendisliği alanında karşılaşılabilecek problemleri belirler ve bu amaçla problem çözümünde kullanılacak uygun metodu seçme ve uygulama becerisi kazanır
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Endüstri mühendisliği alanındaki problemlerin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir ekip içerisinde etkin biçimde çalışabilme becerisi gösterir
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışır, sorumluluk alır
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Belirlenmiş bir problem için gerekli bilgilere ulaşır ve bu amaçla kaynak araştırması yapar
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Endüstri mühendisliği alanındaki tüm gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kendini yenileme becerisine sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanır ve en az bir yabancı dil konuşur
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibidir ve mühendislik problemlerinin çözümlerinde yenilikçi yaklaşımın önemini farkında olarak çözüme gider.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
5 |
5 |
Laboratuvar |
1 |
1 |
1 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
10 |
30 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
5 |
10 |
TOPLAM |
42 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|