Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END336 |
YATIRIM ANALİZİ VE PORTFOY YÖNETİMİ |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM YILMAZ ÇAPKUR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, öğrencilere farklı yatırım merkezlerinde ve çok çeşitli yatırım koşullarında karşılaşılan problemleri portföy yönetiminin temel yöntemlerini kullanarak çözebilme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Finansal Piyasalar, Türkiye'de ve Dünyada Finansal Kurumlar ve Sermaye
Piyasaları, Sermaye Piyasası Yatırım Araçları, Hisse Senedi ve Tahvil Değerlemesi, Temel
ve Teknik Analiz, Türev Ürünler: Vadeli İşlem Sözleşmeleri, Türev Ürünler: Opsiyonlar ve
Swaplar, Risk-Getiri İlişkisi ve Genel olarak Portföy, Endeks, CAPM ve APT modelleri, Portföy Yönetim Stratejileri ve Performans Ölçümü, Risk Altındaki Değer |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Finansal piyasaların ekonomik sistemdeki rolü, büyüklüğü ve aralarındaki ilişkileri tanımlar. |
Çeşitli modellerle hisse senedi ve tahvilleri fiyatlandırır. |
Temel ve teknik analiz yöntemlerini uygular. |
Varlık ve portföy riskini ölçer. |
Getirileri uygun araçlarla modeller. |
Portföylerin performanslarını uygun araçlarla değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı Kaynaklar |
Finansal Piyasalara Genel Bakış |
Sözlü Anlatım |
2 |
Yazılı Kaynaklar |
Türkiye'de ve Dünyada Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasaları |
Sözlü Anlatım |
3 |
Yazılı Kaynaklar |
Sermaye Piyasası Yatırım Araçları |
Sözlü Anlatım |
4 |
Yazılı Kaynaklar |
Hisse Senedi ve Tahvil Değerlemesi |
Sözlü Anlatım |
5 |
Yazılı Kaynaklar |
Temel ve Teknik Analiz |
Sözlü Anlatım |
6 |
Yazılı Kaynaklar |
Türev Ürünler: Vadeli İşlem Sözleşmeleri |
Sözlü Anlatım |
7 |
Yazılı Kaynaklar |
Türev Ürünler: Opsiyonlar ve Swaplar |
Sözlü Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yazılı Kaynaklar |
Risk-Getiri İlişkisi ve Genel olarak Portföy |
Sözlü Anlatım |
10 |
Yazılı Kaynaklar |
Risk-Getiri İlişkisi ve Genel olarak Portföy |
Sözlü Anlatım |
11 |
Yazılı Kaynaklar |
Endeks, CAPM ve APT modelleri |
Sözlü Anlatım |
12 |
Yazılı Kaynaklar |
Portföy Yönetim Stratejileri ve Performans Ölçümü |
Sözlü Anlatım |
13 |
Yazılı Kaynaklar |
Risk Altında Değer |
Sözlü Anlatım |
14 |
Yazılı Kaynaklar |
Proje Sunumları |
Öğrenci Sunumları |
15 |
Yazılı Kaynaklar |
Proje Sunumları |
Öğrenci Sunumları |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi. Turhan Korkmaz, Ali Ceyhan, 2007, (4.
baskı), Ekin Kitabevi, ISBN:9757338891. |
Materials Handling Systems Design,
J.M.Apple, Ronald Press Com, Neww York. |
Menkul Kıymetler ve Portföy Analizi, Mehmet Bolak, Beta Kitabevi , 2001,
ISBN:9754863253. |
Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi. Mehmet Baha Karan, 2004, Gazi Kitabevi,
ISBN:9757313998 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
1. Matematik, Fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi elde eder
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi, o sistemin bileşenlerini, o sistemin sürecini analiz eder ve sistemi gerçekçi kısıtlar ve amaçlar doğrultusunda inceleyerek tasarlar
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Endüstri mühendisliği alanında karşılaşılabilecek problemleri belirler ve bu amaçla problem çözümünde kullanılacak uygun metodu seçme ve uygulama becerisi kazanır
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Endüstri mühendisliği alanındaki problemlerin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir ekip içerisinde etkin biçimde çalışabilme becerisi gösterir
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışır, sorumluluk alır
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Belirlenmiş bir problem için gerekli bilgilere ulaşır ve bu amaçla kaynak araştırması yapar
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Endüstri mühendisliği alanındaki tüm gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kendini yenileme becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanır ve en az bir yabancı dil konuşur
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibidir ve mühendislik problemlerinin çözümlerinde yenilikçi yaklaşımın önemini farkında olarak çözüme gider.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Proje Hazırlama |
1 |
30 |
30 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|