Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TD102 | TÜRK DİLİ II | 2 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ORKUN ÖZSAVANER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
İçerik: | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türkçeyi doğru ve güzel kullanır. |
Bilimsel, eleştirel, yaratıcı ve yapıcı düşünme niteliklerine sahiptir. |
Okunan metinleri yorumlayarak metinle ilgili fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
Yazım kurallarını kavrar, noktalama işaretlerini etkin bir şekilde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Cümle Çeşitleri | - |
2 | - | Cümle Çeşitleri | - |
3 | - | Paragraf ve Paragrafta Ana Düşünce | - |
4 | - | Anlatım Biçimleri | - |
5 | - | Anlatım Bozuklukları | - |
6 | - | Anlatım Bozuklukları | - |
7 | - | Yazılı Anlatım Türleri (Yazışmalar) | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Yazılı Anlatım Türleri (Düşünce Değeri Olan Yazılar) | - |
10 | - | Sözlü Anlatım Türleri | - |
11 | - | Sözlü Anlatım Türleri | - |
12 | - | Atasözleri ve Deyimler | - |
13 | - | Atasözleri ve Deyimler | - |
14 | - | Yazım Kuralları ve Uygulamalar | - |
15 | - | Noktalama İşaretleri ve Uygulamalar | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili,İsmail AKSARAYLI, Manisa 2011 Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uçaklarda kullanılan parçaların malzemelerini tanır.
|
0 | |||||
2 |
Uçakların mekanik ve elektrik sistem /parça çalışma prensiplerini tanır.
|
0 | |||||
3 |
Atmosfer özelliklerini ve atmosferdeki değişimin uçaklar üzerindeki etkisini bilir.
|
0 | |||||
4 |
Uçaklarda bakım onarım ve seyrüsefer için kulaanılan havayolu dokümanlarını tanır.
|
0 | |||||
5 |
Uçaklarda kaldırma kuvvetinin oluşması ve uçuş teorisini bilir.
|
0 | |||||
6 |
Pistonlu motorlu uçaklarda bulunan pervaneler hakkında bilgi sahibi olur.
|
0 | |||||
7 |
Gaz Türbinli ve pistonlu motorlu uçakların bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılıkla ilgili temel prensip, kural ve kanunları bilme, kavrama ve uygulayabilme.
|
0 | |||||
2 |
Temel bilimsel konuları bilme, yorumlayabilme ve gerektiğinde kullanabilme.
|
0 | |||||
3 |
Hava aracı imalatı ile ilgili temel konuları bilme ve uygulayabilme.
|
0 | |||||
4 |
Hava aracı imalatıyla ilgili takım, alet ve makinaları tanıma ve kullanabilme.
|
0 | |||||
5 |
Hava aracı bakım ve onarımı ile ilgili temel konuları bilme ve uygulayabilme.
|
0 | |||||
6 |
Uçak bakım ve onarım yönünden insan faktörlerini ve hata önleme yöntemlerini bilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uçaklarda arıza ve bakım konusunda topladığı verileri değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
|
0 | |||||
2 |
Uçaklarda bakım ve onarımıyla ilgili standartları bilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
|
0 | |||||
3 |
Karşılaşılan bir arıza durumunun ilgili uçak manual'ine göre değerlendirilmesini ve çözümünü yapabilir.
|
0 | |||||
4 |
Uçak kokpit göstergelerinin yerleşimini ve çalışmasını bilir.
|
0 | |||||
5 |
Uçak-uçak, uçak-yer haberleşme yöntemlerini ve sistemlerini bilir.
|
0 | |||||
6 |
Uçaklarda kullanılan malzemeleri tanır.
|
0 | |||||
7 |
Uçaklarda kullanılan alet/takım ve birleştirme elemanlarını bilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Araştırma yapabilme, rapor hazırlayabilme ve sunum yapabilme.
|
0 | |||||
2 |
Uçaklarda oluşabilecek her tip mekanik ve elektronik problemi objektif ve subjektif olarak tesbit eder ,tanımlar ve raporlar.
|
0 | |||||
3 |
Uçak bakım, onarım ve test konusunda teknolojik aletleri (ölçü, kontrol aletleri ile test cihazlarını) kullanır.
|
0 | |||||
4 |
Uçak bakımında ve onarımında kullanılan alet ve takımları kullanılabilir.
|
0 | |||||
5 |
Uçakta kullanılan birleştirme elemanlarını bilir ve uygulamasını yapabilir.
|
0 | |||||
6 |
Pervane bakımı, çalışması, depolanması ve korunması ile ilgili uygulamaları bilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uçaklar ile ilgili bilgi ve becerilerini ,ayrıca teknolojik gelişmeleri hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır ve takım çalışması yapar.
|
2 | |||||
2 |
Uçaklar ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
|
2 | |||||
3 |
Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alanı içindeki faaliyetleri yürütebilecek bilgi ve becerilere sahiptir.
|
2 | |||||
4 |
Teknik olarak özgün düşünebilme konusunda yetkinlik kazanır.
|
2 | |||||
5 |
Temel bilimsel konuları bilme, yorumlayabilme ve gerektiğinde kullanabilme yeteneğine sahiptir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uçaklarda kullanılan motor çeşitlerini ve çalışma, prensiplerini ve motor parçalarını bilir.
|
2 | |||||
2 |
Uçak, sistem ve alt sistemlerinin fonksiyonları ve çalışma prensipleri konularında bilgi sahibi olur.
|
2 | |||||
3 |
Meslek ile ilgili 2 ve 3 boyutlu bilgisayar programlarını kullanmayı yeterli düzeyde bilir.
|
2 | |||||
4 |
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur,Word,Excell,Power point programlarını yeterli düzeyde bilir.
|
2 | |||||
5 |
Araştırma yapabilme, rapor hazırlayabilme ve sunum yapabilmeyi bilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin görsel,yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği,sosyal adalet,kalite kültürü,mesleki etik,kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahiptir.
|
0 | |||||
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptir.
|
0 | |||||
4 |
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisne sahiptir.
|
0 | |||||
2 |
Uçak arıza ve onarımlarını amaca uygun şekilde yapabilme becerisine sahiptir.
|
0 | |||||
3 |
Uçak bakım ve onarım manual'lerini okuma, anlama ve uygulama becerisine sahiptir.
|
0 | |||||
4 |
Bilim ve teknolojideki gelişmelerle kendini sürekli olarak yeniler.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 46 |
Genel Toplam | 46 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 1,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |