TR EN

YABANCI DİL II (İNG.) DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL102 YABANCI DİL II (İNG.) 2 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HASAN İLKER ÇELİKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İngilizce öğrenenlere okuma, dinleme ve yazma konularında bütünleşik dil becerileri kazandırarak temel dil bilgisine sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik: Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler, Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar, Yapabilme - Yapmak - Beceriler, İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar, Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar, Soru Oluşturma; Edatlar, Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri, Teklif ve Davet, Yakın Gelecek ve Planlar, Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama, Yazma Faaliyetleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Miktar ifadelerini başlangıç düzeyinde kullanır.
Sözlü olarak ve yazılı metinlerde geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamanda cümleler kurar.
Temel kipleri tanımlar ve bunları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır.
İngilizce'den Türkçe'ye, Türkçe'den İngilizce'ye cümleleri temel düzeyde çevirir.
Başlangıç düzeyinde İngilizce yazılmış metinleri yorumlar.
Geçmiş zamandaki bir olayı ya da anıyı anlatan temel düzeyde bir paragraf yazar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Video İzleme, Okuma Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
2 Video İzleme, Okuma Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
3 Video İzleme, Okuma Yapabilme - Yapmak - Beceriler Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
4 Video İzleme, Okuma İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
5 Video İzleme, Okuma Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
6 Video İzleme, Okuma Soru Oluşturma; Edatlar: üstünde, içinde, -e Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
7 Video İzleme, Okuma Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
8 - ARA SINAV -
9 Video İzleme, Okuma Teklif ve Davet Niçin? Ne yapmak istersiniz? Haydi.....? Boş Zaman Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
10 Video İzleme, Okuma Yakın Gelecek ve Planlar İçin Belirsizlik Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
11 Video İzleme, Okuma Yakın Gelecek Zayıf Formlar: Belki / Muhtemel Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
12 Video İzleme, Okuma Yakın Geçmiş Zaman Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
13 Video İzleme, Okuma Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
14 Video İzleme, Okuma Yazma Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
15 Video İzleme, Okuma Yazma Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Puchta, H., Stranks, J. (2010). English in mind –(Modul Tests). Cambridge University Press.
Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing.
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press.
Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uçaklarda kullanılan parçaların malzemelerini tanır.
2
Uçakların mekanik ve elektrik sistem /parça çalışma prensiplerini tanır.
3
Atmosfer özelliklerini ve atmosferdeki değişimin uçaklar üzerindeki etkisini bilir.
4
Uçaklarda bakım onarım ve seyrüsefer için kulaanılan havayolu dokümanlarını tanır.
5
Uçaklarda kaldırma kuvvetinin oluşması ve uçuş teorisini bilir.
6
Pistonlu motorlu uçaklarda bulunan pervaneler hakkında bilgi sahibi olur.
7
Gaz Türbinli ve pistonlu motorlu uçakların bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılıkla ilgili temel prensip, kural ve kanunları bilme, kavrama ve uygulayabilme.
2
Temel bilimsel konuları bilme, yorumlayabilme ve gerektiğinde kullanabilme.
3
Hava aracı imalatı ile ilgili temel konuları bilme ve uygulayabilme.
4
Hava aracı imalatıyla ilgili takım, alet ve makinaları tanıma ve kullanabilme.
5
Hava aracı bakım ve onarımı ile ilgili temel konuları bilme ve uygulayabilme.
6
Uçak bakım ve onarım yönünden insan faktörlerini ve hata önleme yöntemlerini bilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uçaklarda arıza ve bakım konusunda topladığı verileri değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
2
Uçaklarda bakım ve onarımıyla ilgili standartları bilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
3
Karşılaşılan bir arıza durumunun ilgili uçak manual'ine göre değerlendirilmesini ve çözümünü yapabilir.
4
Uçak kokpit göstergelerinin yerleşimini ve çalışmasını bilir.
5
Uçak-uçak, uçak-yer haberleşme yöntemlerini ve sistemlerini bilir.
6
Uçaklarda kullanılan malzemeleri tanır.
7
Uçaklarda kullanılan alet/takım ve birleştirme elemanlarını bilir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Araştırma yapabilme, rapor hazırlayabilme ve sunum yapabilme.
2
Uçaklarda oluşabilecek her tip mekanik ve elektronik problemi objektif ve subjektif olarak tesbit eder ,tanımlar ve raporlar.
3
Uçak bakım, onarım ve test konusunda teknolojik aletleri (ölçü, kontrol aletleri ile test cihazlarını) kullanır.
4
Uçak bakımında ve onarımında kullanılan alet ve takımları kullanılabilir.
5
Uçakta kullanılan birleştirme elemanlarını bilir ve uygulamasını yapabilir.
6
Pervane bakımı, çalışması, depolanması ve korunması ile ilgili uygulamaları bilir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uçaklar ile ilgili bilgi ve becerilerini ,ayrıca teknolojik gelişmeleri hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır ve takım çalışması yapar.
2
Uçaklar ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
3
Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alanı içindeki faaliyetleri yürütebilecek bilgi ve becerilere sahiptir.
4
Teknik olarak özgün düşünebilme konusunda yetkinlik kazanır.
5
Temel bilimsel konuları bilme, yorumlayabilme ve gerektiğinde kullanabilme yeteneğine sahiptir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uçaklarda kullanılan motor çeşitlerini ve çalışma, prensiplerini ve motor parçalarını bilir.
2
Uçak, sistem ve alt sistemlerinin fonksiyonları ve çalışma prensipleri konularında bilgi sahibi olur.
3
Meslek ile ilgili 2 ve 3 boyutlu bilgisayar programlarını kullanmayı yeterli düzeyde bilir.
4
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur,Word,Excell,Power point programlarını yeterli düzeyde bilir.
5
Araştırma yapabilme, rapor hazırlayabilme ve sunum yapabilmeyi bilir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkin görsel,yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
2
Sosyal hakların evrenselliği,sosyal adalet,kalite kültürü,mesleki etik,kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahiptir.
3
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisne sahiptir.
2
Uçak arıza ve onarımlarını amaca uygun şekilde yapabilme becerisine sahiptir.
3
Uçak bakım ve onarım manual'lerini okuma, anlama ve uygulama becerisine sahiptir.
4
Bilim ve teknolojideki gelişmelerle kendini sürekli olarak yeniler.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 77
Genel Toplam 77
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0