Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MKP251 |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ALİ GÜRCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ALİ GÜRCAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere, akışkanlar mekaniği ile ilgili temel kavramları, temel denklemleri ve hesaplama yöntemlerini öğretmek, bu bilgiler ile sektör problemlerini çözmelerini sağlamak. |
İçerik: |
Akışkanlar mekaniğinin temel kavramları, akışkanların özellikleri, akışkanlar statiği, Bernoulli, Enerji ve Momentum Denklemleri (Bernoulli denklemi, Statik, dinamik ve durgunluk basınçları, Bernoulli denklemi uygulamaları, iş ve enerji denklemi, akışlar için enerji denklemi, Gerçek Akışkan akışları (Laminer ve türbülanslı akış, katı yüzeyler ile temastaki akışlar, sınır tabakanın temelleri, kayma gerilmesi ve yük kaybı) •Boru içindeki akışlar (Temel denklemler, laminer akış, türbülanslı akış, borulardaki sürtünme faktörü, Moody diyagramı, borulardaki yerel kayıplar, boru problemleri, boru problemleri uygulamaları) içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Akışkanlar ve akışkanlar mekaniğinin temel kavramlarını tanıyabilir ve kullanabilir. |
Statik akışkanlar ile ilgili problemleri çözebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Akışkanlar Mekaniğine Giriş |
Anlatım, Örnekler |
2 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Akışkanların Özellikleri |
Anlatım, Örnekler |
3 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Akışkanların Özellikleri |
Anlatım, Örnekler |
4 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Basınç ve Akışkanların Statiği |
Anlatım, Örnekler |
5 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Basınç ve Akışkanların Statiği |
Anlatım, Örnekler |
6 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Bernoulli ve Enerji Denklemleri |
Anlatım, Örnekler |
7 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Bernoulli ve Enerji Denklemleri |
Anlatım, Örnekler |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Bernoulli ve Enerji Denklemleri |
Anlatım, Örnekler |
10 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Bernoulli ve Enerji Denklemleri |
Anlatım, Örnekler |
11 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
İç Akış |
Anlatım, Örnekler |
12 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
İç Akış |
Anlatım, Örnekler |
13 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Dış Akış |
Anlatım, Örnekler |
14 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Dış Akış |
Anlatım, Örnekler |
15 |
Ders Kitabının İlgili
Bölümü |
Genel Tekrar |
Anlatım, Örnekler |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Akışkanlar Mekaniği Temelleri Ve Uygulamaları, Yunus A. Çengel, John M. Cimbala, 3. Baskıdan Çeviri, Palme Yayınevi, 2014 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Machine technology (manufacturing, design, research and development, qualitycontrol areas) to have the basic knowledge and skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Work required by the profession before, during and after working on the necessary security measures and emergency response information about a possible accident to have to be done.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Quantitative data required by the profession to have knowledge of processes and ability to use mathematical formulas to make.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
When designing the material selection and inspection of machine parts to be informed about and to know the path to be followed in the examination.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Mold calculation, design, preparation and production of molds have knowledge of the product.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Using the package programs needed to make devices such as CNC manufacturing (CAM) to produce.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be able to dimensioning and control accounts of the elements of the machine.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Measurement and control make machine parts. Measurement and control of knowledge, skills and experience to have.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Advanced manufacturing method, the CNC lathe, milling machine and so on. Having the knowledge and skills about the machines.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Management processes required to have knowledge of their profession.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Required by the profession to have knowledge of ethical issues. Be healthy persons.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having the knowledge and skills about quality assurance standards.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Access information using the computational facilities of technological issues and improve themselves.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Machine parts pre-production design 2 and 3 dimensional in the computer environment (CAD). Designed to have the ability to do analysis on the system.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Effective use of verbal by using the Turkish Language , written in professional and social interactions.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Having knowledge about Atatürk’s Principles and Revolution History, being able to express himself/herself in social and cultural area.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having the knowledge and skills related to welding.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
7 |
91 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
9 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
154 |
|
Genel Toplam |
154 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|