Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GIS101 | GENEL İŞLETME | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU-Öğr.Gör. SERDAR ORHAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ön Lisans düzeyindeki öğrencilerin; günümüzün değişen koşulları çerçevesinde işletmeler ve yönetim ile ilgili temel bilgileri vererek, genel işletmeye yönelik kavram ve tekniklere hakim olunması amaçlanmıştır |
İçerik: | İşletme ile ilgili temel kavramlar, işletmenin amaçları, işlevleri ve sorumlulukları, işletmelerin sınıflandırılması, işletmelerin çevresi, işletmelerde büyüme ve rekabet türleri, işletmelerde kuruluş aşamaları, uluslararası örgüt yönetim fonksiyonu, pazarlama fonksiyonu, üretim fonksiyonu, insan kaynakları fonksiyonu, halkla ilişkiler fonksiyonu, araştırma geliştirme fonksiyonu, muhasebe-finans fonksiyonu konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşletme ve işletme ile ilişkili kavramları tanımlar. |
Tüm dünyayı faaliyet alanı olarak ele almak zorunda olan örgütlerin, yeni ekonomi çerçevesinde, uyguladığı yönetimi ve uluslararası firma teorisini bilir. |
Bir örgütün güçlü ve gelişmesi gereken yönlerini bulup farklı bakış açıları ile geliştirilebilecek stratejileri açıklar. |
İşletme fonksiyonlarının rollerini ve sorumluluklarını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | Tanışma. Okul ve Bölüm Hakkında Bilgilendirme. Dersin Amacı. Dersin İçeriği. Dersin İşleniş Şekli. Dersin haftalık akışı. Dersin kaynakları. derse katılım-Yoklama. Sınav uygulamaları-Değerlendirme. Akademik Takvim. Kütüphane kullanımı. İşletme Bilimi ve İlişki İçerisinde Olduğu Bilim Dalları. İşletmenin Sürdürülebilir Başarısı.Arz Talep Ve İhtiyaç | Anlatım, soru cevap, tartışma |
2 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | İşletme ile ilgili temel kavramlar ve İşletmelerin Sınıflandırılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
3 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | İşletmenin Dış Çevresi(Makro)ve Ekonomik Yapı İçindeki Yeri. | Anlatım, soru cevap, tartışma |
4 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | İşletmenin Yakın(Mikro) Çevresi ve Ekonomik Yapı İçindeki Yeri. | Anlatım, soru cevap, tartışma |
5 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | 1.İşletmenin Genel ve Özel Amaçları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
6 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | İŞLETMECİLİK FONKSİYONLARI 1. Yönetim 1.1.Yönetimin Tanımı Ve Anlamı 1.2.Yöneticiler ve İşletmede Yönetim Kademeleri 1.3.Yönetim Süreci | Anlatım, soru cevap, tartışma |
7 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | İŞLETMECİLİK FONKSİYONLARI 1. Yönetim 1.1.Yönetimin Tanımı Ve Anlamı 1.2.Yöneticiler ve İşletmede Yönetim Kademeleri 1.3.Yönetim Süreci | Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | Yönetim beş fonksiyonu. Planlama, Örgütleme, Yürütme, Koordinasyon ve Denetim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
9 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | İŞLETMECİLİK FONKSİYONLARI. Pazarlama .Pazar Ve Pazarlama İle İlgili Temel Kavramlar. Pazarlama Karması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 | - | ARA SINAV | - |
11 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | İŞLETMECİLİK FONKSİYONLARI. İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
12 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | İŞLETMECİLİK FONKSİYONLARI. Üretim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | İŞLETMECİLİK FONKSİYONLARI. Finans-Muhasebe | Anlatım, soru cevap, tartışma |
14 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | Diğer İşletmecilik Fonksiyonları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
15 | Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma | Genel Tekrar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gümüş, İ. (2017). Genel İşletme, İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları. |
Mucuk, İ. (2015). Temel İşletme Bilgileri, İstanbul: Türkmen Kitabevi. |
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Bilimi ile ilgili temel İnsan Kaynakları kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İstatistik ve Psikoloji gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri insan kaynakları çözümleri için kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kurumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
İnsan Kaynakları uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanmayı bilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsan Kaynakları alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
|
4 | |||||
2 |
İnsan Kaynakları alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
|
5 | |||||
3 |
Belirli bir kavramsal modeli modern insan kaynakları yöntemlerini kullanarak uygular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
4 | |||||
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
5 | |||||
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
4 | |||||
3 |
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsan Kaynakları Yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |