TR EN

KALİTE YÖNETİMİNİN TEMEL İLKELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY334 KALİTE YÖNETİMİNİN TEMEL İLKELERİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FUNDA ATEŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kalite yönetimi, bir organizasyonun ürün veya hizmetlerini müşteri beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli iyileştirmeyi hedefleyen bir yaklaşımdır. Dersin amacı, öğrencilere doğru kalite yönetiminin ilkelerini aktarmaktır.
İçerik: Liderlerin açık bir vizyon ve hedefler belirlemesi. Müşteri memnuniyetinin düzenli ölçülmesi ve analiz edilmesi. Eğitim ve yetkinlik geliştirme programları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim kavramlarını, kapsamını ve gelişim süreçlerini tanımlar
Kalite yönetim stratejileri hakkında bilgi sahibi olur
Marka kimliği, marka değeri, marka tercihi ve marka kişiliği kavramlarını marka örnekleriyle öğrenir ve yorumlar
Marka iletişimi yönetiminin pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımıyla nasıl aktarılmasına gerektiğine ilişkin bilgi edinir ve konuya ilişkin problemleri ve çözümlerini açıklar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Ders ile ilgili genel bilgilendirme, ders tanımı Anlatım, Soru-Cevap
2 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Kalitenin tanımı, özellikleri Anlatım, Soru-Cevap
3 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Kalitenin gelir ve maliyet üzerindeki etkisi Anlatım, Soru-Cevap
4 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Kalite yönetiminin tanımı, aşamaları ve önemi Anlatım, Soru-Cevap
5 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Toplumsal gelişim sürecinde kalite Anlatım, Soru-Cevap
6 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Bilimsel yönetim yaklaşımı, neo klasik yönetim yaklaşımı Anlatım, Soru-Cevap
7 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Modern yönetim yaklaşımı Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Kalite Yönetim Sistemlerinin Temel İlkeleri Anlatım, Soru-Cevap
10 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Anlatım, Soru-Cevap
11 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al (PUKÖ) Döngüsü Anlatım, Soru-Cevap
12 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Kalite Standartları ve Sertifikasyon Anlatım, Soru-Cevap
13 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Kalite Araçları ve Teknikleri Anlatım, Soru-Cevap
14 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Süreç Yönetimi ve İyileştirme Anlatım, Soru-Cevap
15 Konuyla ilişkili kitap bölümü okuma Risk Tabanlı Düşünme ve Kalite Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Muhsin Halis

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektronik devre bileşenlerinin temel işlevlerini ve devredeki davranışlarını tanıyabilme.
2
Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanıma ve çalışma koşullarını bunlara göre belirleme.
3
denklemler, eşitsizlikler ve fonksiyonlar ile ilgili uygulamalar yapabilme.
4
Temel devre çözümlerini yapmak.
5
Doğru akımın devre elemanları üzerindeki etkilerini hesaplamak.
6
Alternatif akımın devre elemanları üzerindeki etkilerini hesaplamak.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletim sistemleri ve bilgisayar donanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
2
Elektrik-Elektronik ölçme aletlerini tanımak, çalışma prensiplerini bilmek ve bu aletleri kullanarak ölçüm yapmak.
3
Elektronik devre elemanları, sayısal ve analog sistemler ve bu sistemlerin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak.
4
Osilatör ve osilatör devreleri hakkında bilgi sahibi olmak.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edinilen kuramsal ve deneysel bilgileri, karşılaşılan olası sorunlarda neden sonuç ilişkisi içinde kullanarak çözüm üretebilmek.
2
Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
3
Elektronik sistem ve bileşenler için anahtar sözcükler ile araştırma yapabilecek düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olabilme, katalog verilerini anlayarak malzeme seçimine karar verebilmek.
4
Algoritma ve akış diyagramı tasarlamak.
5
Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılamak, analiz etmek ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlamak.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Seçilmiş bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
2
Elektronik devre ve sistemlerde, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini belirleyip bunları kullanarak işaret izleme ve ölçme teknikleri yardımıyla hata ve arıza belirleyebilme, gerekli donanım sağlandığında bunları giderebilmek.
3
Temel elektriksel büyüklükleri ölçmek.
4
Transistörü anahtarlama ve yükselteç elemanı olarak kullanabilmek.
5
Bilgisayar destekli elektrik elektronik devre şemaları çizimi ve simülasyonu yapmak.
6
Mikrodenetleyici için program yazmak.
7
Programlanabilir mantık denetleyiciler için programı yazmak.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak ve uygulamalarını gerçekleştirebilmek.
2
Bağımsız çalışmada karar verebilmek, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilmek ve uyum sağlayabilmek.
3
Elektronik teknolojisi alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek.
4
Elektronik teknolojisi alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili problemleri tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
2
Meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili bilmek ve alanındaki gelişmeleri etkin bir biçimde takip edebilmek
3
Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olmak.
4
Elektronik teknolojisi alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş sağlığı ve güvenliği bilgisi ve bilincine sahip olmak.
2
Kelime, işlem, hesap tablosu, sunum, e-posta ve internet taraması gibi güncel bilgisayar gerekliliklerini mesleki alanda iyi düzeyde kullanabilmek.
3
Çalışan hakları, insan hakları, kalite ve meslek etiği konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilmek.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üzerinde çalıştığı mesleki konuda teknik bir rapor yazabilmek, yazılı bir açıklamaya dayalı olarak istenen çalışmaya ortaya koyabilmek, ihtiyaç analizi yapabilmek.
2
Mesleği ile ilgili konularda toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilincine sahip olmak.
3
Genel veya mesleki eğitimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek.
4
Elektronik teknikerliği çalışma alanlarında, bilimsel değerleri ve meslek ahlakını göz önünde bulundurarak hizmet ve ürün üretebilmek.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 6 9 54
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 5 20
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 8 32
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0