Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BTP155 | BİLGİSAYAR AĞLARI | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. TUĞBA SARAY ÇETİNKAYA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, bilgisayar ağlarının temel kavramlarını, ağ oluşturma modellerini, ağ cihazlarını ve kablolama yöntemlerini öğrenerek, ağ yönetimi ve güvenliği konularında temel bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlar. |
İçerik: | İnternetin tarihçesi, ağ iletişimi ve topolojileri, ağ çeşitleri, cihazları ve kablolama, Cisco Packet Tracer kullanarak LAN ağı kurulumu, OSI ve TCP/IP modelleri, IP adresleme, alt ağlara bölme, ağ test komutları, kablosuz ağlar ve güvenlik duvarı yönetimi gibi temel ağ konuları işlenir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilgisayar ağını ve çeşitlerini açıklayabilir. Bilgisayar ağını tanımlar ve topolojilerini bilir. Bilgisayar ağlarında kullanılan donanımları tanır. Orta bir ölçekte ağ planlayabilir ve simülasyonu yapabilir. OSI ve TCP/IP modellerini açıklayabilir. IP standartlarını ve alt ağlara ayırma süreçlerini bilir. Ağ test komutları ve parametrelerini bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Bilgisayar Ağları Temel Kavramlar, İnternet Tarihi | Anlatım |
2 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Ağ İletişimi, Ağ Topolojileri ve Ağ Bağlantı Tipleri | Anlatım |
3 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Ağ Çeşitleri, Cihazları ve Kablolama | Anlatım |
4 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Cisco Packet Tracer Kurulumu, Ağ Cihazları Gösterimi ve Kullanımı | Anlatım |
5 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Cisco Packet Tracer Üzerinde LAN Ağı Kurulumu ve Kullanımı | Anlatım |
6 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Ağ Oluşturma Modelleri: OSI Referans Modeli | Anlatım |
7 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Hata Sezme ve Düzeltme Teknikleri | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Ağ Oluşturma Modelleri: TCP/IP Modeli | Anlatım |
10 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | IP Adresleme, IPv4 Ağ Adresleri, IPv6 Ağ Adresleri | Anlatım |
11 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | IP Adresleme, IPv4 Ağ Adresleri, IPv6 Ağ Adresleri | Anlatım |
12 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Alt Ağlara Bölme | Anlatım |
13 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Ağ Test Komutları ve Parametreleri | Anlatım |
14 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Kablosuz Ağlar | Anlatım |
15 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Güvenlik Duvarı | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Taşkın, C. (2009). Ağ teknolojileri ve telekomünikasyon. Pusula. J.F. Kurose, K.W. Ross, Computer Networking: A Top-Down Approach, 8. basım |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
|
3 | |||||
2 |
Donanımların temel işlevlerini tanır.
|
3 | |||||
3 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
|
4 | |||||
4 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
3 | |||||
5 |
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
|
4 | |||||
2 |
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
|
1 | |||||
3 |
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
|
1 | |||||
3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
|
3 | |||||
2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
|
1 | |||||
3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
|
3 | |||||
2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
|
3 | |||||
2 |
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
|
1 | |||||
3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 12 | 2 | 24 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 70 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |