Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ATP101 | KLAVYE TEKNİKLERİ I | 1 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BUĞRAHAN ERGÜN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. GİZEM ALTUNTAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Türk dilinin kullanımına uygun olarak tasarlanan F Klavyeyi belirtilen oturuş ve duruş tekniklerine göre bilgisayarın girdi donanım parçalarından biri olan klavye üzerinde dakikalık elli harf vuruşuna ulaşıp, yazı yazabilmektir. |
İçerik: | Bilgisayarın tanıtımı, klavyenin tanımı,klavyenin tarihçesi, klavye türleri, F klavyenin tercih edilme sebepleri, F klavye temel dizilimi, klavye temel sırası parmak yerleşimi, harflere göre parmakların vuruş yüzde dağılımları, bilgisayar başında doğru ve yanlış oturuş pozisyonları, ellerin klavye üzerindeki duruşu, bedenin masaya ve bilgisayar monitörüne olan açısı, acar metot programı kullanarak F klavye kullanabilme, acar metot programında F klavye pratiği yaparak parmakları dizilime alıştırma, programa kayıtlı metinleri hatasız yazabilme, belirtilen süre içerisinde seviye atlayarak hızlı yazı yazmayı içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilgisayarı tanımlar,donanımsal parçalarını tanır. |
Bilgisayarın donanımsal parçalarından olan klavye üzerindeki tuşların işlevlerini bilir. |
Klavyenin tanımını, tarihçesini, çeşitlerini bilir. |
Klavye çeşitlerinden F Klavye icadının aşamalarını, ekonomik ve sosyal faydalarını bilir. |
El parmaklarının temel sırada hangi harfler üzerinde durması gerektiğini öğrenir. |
Hangi parmağın hangi harf, rakam ve fonksiyon tuşlarına basabileceğini bilir. |
Türkçe F klavyede en çok kullanılan, el ve parmakların hangileri olduğu, bunların kullanım sıklıkları ve yüzdelerini bilir. |
Temel sıra, üst ve alt sıra harf dizilimlerini bilir. |
Acar metot programının kullanımını bilir. |
Klavyeye bakmadan yazı yazar. |
Dakikalık elli harf vuruşu yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma,ders işlenişi hakkında bilgi verme, bilgisayarın tanımı,donanımsal parçaları,klavyenin tanımı | Anlatım, soru-cevap ve gösteri(demonstrasyon) yöntemi |
2 | - | Acar metot tanıtımı, Temel Harf Sırası(K,M,L,Y,A,E,İ,U) | Gösterip Yaptırma, Programlı Öğretim |
3 | - | R,D,T,Z,S Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
4 | - | N,B,H,(.) Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
5 | - | P,Q,W,X,Ş,(,) Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
6 | - | I,O,Ü,Ç,C Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
7 | - | Ğ.V,G,Ö Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | F,J Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
10 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
11 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
12 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
13 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
14 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
15 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
http://www.samiacar.net/ |
https://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/fklavye1.pdf |
Öztoprak, M. Koç, Ö. (2017). Klavye Teknikleri. Seçkin Yayın, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
|
0 | |||||
2 |
Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirilebilir.
|
0 | |||||
2 |
İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
|
0 | |||||
3 |
Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki becerilerin yanında, gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 147 |
Genel Toplam | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |