Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP111 | HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Turkish |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz-Yüze Eğitim |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK GÜVENÇ |
Dersin Veren Hoca/Hocalar |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Halkla ilişkiler kavramı, kuramları ve ilkeleri tanıtılarak, başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturma amaçlanır. |
İçerik: | Dersin içeriği; halkla ilişkilerin tanımı, tarihi süreç içerisindeki gelişimi, halkla ilişkiler modelleri, halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi, halkla ilişkilerin uygulama aşamaları, halkla ilişkiler kampanya örneklerinin değerlendirilmesi, halkla ilişkilerde iletişim araçları, basın bülteni ve haber bülteni yazımı özellikleri, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim uygulamaları, halkla ilişkiler ve sponsorluk uygulamaları, halkla ilişkilerde kriz yönetimi, halkla ilişkilerde organizasyon, halkla ilişkiler uzmanında bulunması gereken özellikler, halkla ilişkilerde etik, basınla ilişkiler ve basınla iletişim konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Halkla ilişkilerle ilgili tarihsel süreci özetler. |
Halkla ilişkiler ve ilgili kavramların anlamlarını ayırt eder. |
Kurumların hedef kitleleri ile iyi iletişim kurabilmeleri için uygun mesaj stratejileri kullanır ve doğru mecraları belirler. |
Halkla ilişkiler ve sponsorluk uygulamalarıyla ilgili örnekler verir. |
Halkla ilişkiler uygulama aşamalarını listeler. |
Halkla ilişkilerle ilgili kuramları tartışır ve bu kavramlar üzerinden örnekler verir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | İletişim kavramına giriş ve Halkla İlişkilerin tanımı ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla ilişkilerin gelişimi ve temel ilkeleri. Halkla ilişkilerin gelişim modelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla İlişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi ( Reklam, Pazarlama) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Bir halkla ilişkiler kampanyasının hazırlık aşamaları konusunda bilgilendirme. Halkla İlişkilerin uygulama aşamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla ilişkiler kampanya örneklerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla ilişkilerde iletişim araçları. Basın bülteni ve haber bülteni yazımı özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla ilişkiler ve sponsorluk uygulamaları ve örnek çalışmalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla ilişkilerde kriz yönetimi ve örnek çalışmalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla İlişkilerde Organizasyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla ilişkiler uzmanında bulunması gereken özellikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla ilişkilerde etik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Basınla ilişkiler ve basınla iletişim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | - | Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bernays, Edward L. (2013).Public Relations, University of Oklahoma Press |
Peltekoğlu, Balta, F. (2009). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları |
Bülbül, A. (2004). Halkla İlişkiler, Gen. 2.bs., Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
Theaker, A. (2008).Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2.bs |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
|
||||||
2 |
Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirilebilir.
|
||||||
2 |
İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
|
||||||
2 |
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
|
||||||
3 |
Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki becerilerin yanında, gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 4 | 8 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 2 | 2 | 4 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |