Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY143 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar, yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin bilgi ve beceri/davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Yönetim-Yönetici Kavramları, Yönetimin Temel Özellikleri, Yönetsel Düzeyler, Roller ve Beceriler, Örgüt Kavramı, Yönetimin Tarihsel Gelişimi (Yönetim Teorileri), Yönetim Fonksiyonları, Çağdaş ve Güncel Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Örgütlerde Davranış ve süreçleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yönetim, stratejik yönetim, küçük işletmeler ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Bilgi yönetimi, kaos yönetimi, örgütsel gelişim ve dönüşüm, etik ve sosyal sorumluluk bileşenlerini sıralar. |
Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımları ilişkilendirir. |
Organizasyonu oluşturan unsurları özetler. |
Organizasyonu oluşturan örgüt şemasını planlar. |
Yeni organizasyon model ve tekniklerini tanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetim Ve Yönetici Kavramları | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
2 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetim Kavramının Tarihsel Gelişimi | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
3 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Klasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Neoklasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
5 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Neoklasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
6 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Modern Yönetim Teorileri | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Örgütsel İletişim | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Post Modern Yönetim Teorileri | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetimin İşlevleri (Planlama Fonksiyonu) | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
11 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetim İşlevleri (Örgütleme Fonksiyonu) | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
12 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Örgüt Türleri Ve Modern Örgüt Yaklaşımları | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
13 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetimin İşlevleri (Yöneltme) | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetimin İşlevleri (Koordinasyon Ve Kontrol) | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Vaka Analizi ve Genel Değerlendirme | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Genç, N. (2012). Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayıncılık, İstanbul. |
Ertürk, M. (2012). İşletmelrde Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları, Ankara. |
Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M. (2015). Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
Osman Yozgat, İşletme Yönetimi, İstanbul 1989, s.2. |
A.L. Allen, Management and Organization, Mc Graw Hill Book Company, New York, 1958, s.4. |
Yalçın Tiftik, Yönetim ve Organizasyon, Kazancı Hukuk Yayınları 43, İst.1985, s.1. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 14 | 1 | 14 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 8 | 1 | 8 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 72 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |