Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY145 | MESLEKİ SORUMLULUK VE ETİK | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sağlık kurumlarının yönetim ve işleyişinde mesleki sorumluluk sınırlarının kavranması, etik değerlerle ilgili bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Etik değerler, etik sorumluluk, etik ikilem, etik karar verebilme, idari sorumluluk, sosyal sorumluluk, kusursuz sorumluluk |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Etik ile ilişkili kavramları tanımlar. |
Sağlık yönetiminde ve mesleki sorumluluk çalışmalarında ve uygulamalarında etik bilinci oluşturur. |
Sağlıkla ilgili araştırma ve uygulamalarda sağlık yöneticisinin etik değerlerin savunucusu olması gerekliliğini tartışır. |
Sağlık yöneticilerinin karşılaştıkları etik sorunları kategorize eder. |
Mesleki sorumluluk kapsamında etik değerlerin kavramsallaştırılmasını sentezler. |
Sağlık yönetiminde etik değerlerin uygulandığı hizmet modelleri ve iyi uygulamaları tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, Dersin Ana Hatları İle İlgili Paylaşım ve Derse Giriş | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
2 | Verilen Kaynakların Okunması-https://dergipark.org.tr/en/pub/erusaglik/issue/28766/307889 | Etik Kavramı | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
3 | Verilen Kaynakların Okunması https://dergipark.org.tr/en/pub/sabiad/article/616389 | Etik Davranış, Sorumluluk ve Değerler | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
4 | Film Yorumlama-Wit | Sağlık Bilimlerinde Etik | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
5 | Verilen Kaynakların Okunması-https://dergipark.org.tr/tr/pub/insanveinsan/issue/26607/279976 | Araştırma ve Uygulamalarda Etik | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
6 | Film Yorumlama-Away From Her | Etik İkilemler | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
7 | Film Yorumlama-Patch Adams | Mesleki Sorumluluk Kavramı ve Sağlık Yönetiminde Mesleki Sorumluluk | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Film Yorumlama | Etik Karar Verme | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
10 | - | Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
11 | Hazırlık Ödevi-Yaşlı istismarı haberleri | Örnek Vakaların Tartışılması | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
12 | - | Personel Yönetiminde Mesleki Sorumluluk ve Etik | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
13 | - | Mobbing | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
14 | - | Genel Tekrar | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
15 | - | - | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kavuncubaşı, Ş. ve Yıldırım S. (2015) Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. İstabul: Siyasal Kitapevi |
Kapp M. B. (2000) Understanding Patient Rights and Professional Responsibilities New York: Springer |
Mike Nichols (2001). "Wit" https://www.imdb.com/title/tt0243664/ |
Sarah Polley (2006) "Away From Her"https://www.imdb.com/title/tt0491747/" |
Tom Shadyac (1998) "Patch Adams"https://www.imdb.com/title/tt0129290/" |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 8 | 1 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 5 | 2 | 10 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 63 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |