Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY142 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Örgütsel davranış bilimleri temel kavramları, kültür, sosyal gruplar; kişilik ve kişilik kuramları, duygusal zeka, bireyler arası iletişim, sosyal etki ve uyma davranışı, tutum ve önyargı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini keşfeder. |
Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek modifiye eder. |
Tutumlar ve grup dinamiklerine örnekler gösterebilir. |
Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini katagorize eder. |
Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve çözer. |
Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar. | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
2 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Örgütsel Davranışın Temel Disiplinler İle İlişkisi | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
3 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Kişilik | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
4 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Algı ve Tutumlar | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
5 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Motivasyon | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
6 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | İletişim | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
7 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Çatışma Yönetimi | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Liderlik I | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
10 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Liderlik II | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
11 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Grup ve Takımlar | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
12 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Örgütsel Bağlılık | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
13 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Örgüt Yapıları | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
14 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Örgüt Kültürü | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
15 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Güney,S.(2009) Davranış Bilimleri, Ankara: Nobel |
Coleman,D,(2003) Duygusal Zeka,İstanbul: Varlık Yayınları. |
Baysal, A. C. ve Tekarslan, E. (1996). İletmeciler için Davranış Bilimleri. İst: Avcıol Yay. |
Robbins, S. (2001). Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall Inc. |
Erdoğan, İ. (1996). İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İst. : Avcıol Yay. |
Usal, A. ve Kuşluvan, Z. (2000). Davranış Bilimleri. İzmir: Barış Yay. |
Özkalp, E. (2000). Davranış Bilimlerine Giriş. Eskişehir:Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak.Yay |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 4 | 16 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 4 | 4 | 16 |
Ödev | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 4 | 2 | 8 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 99 |
Genel Toplam | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |