Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY347 | HALK SAĞLIĞI | 5 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenciye halk sağlığının temel kavramlarını, toplum sağlığını etkileyen ve toplumda görülen önemli hastalıkların önlenmesinde halk sağlığının rolünü, birey, aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik halk sağlığının nasıl sistematik bir şekilde kullanılacağına yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Halk Sağlığına Giriş, Halk Sağlığı Kavramı, Halk Sağlığı Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Sağlığı Koruma e Geliştirme, Hastalık ve Sağlık, Sağlık Düzeyini Belirleyen Ölçütler, , Demografi-Nüfus Yapısı, Sağlık Yönetimi, Ana Sağlığı, Aile Planlaması, Sağlık Eğitimi, Bağışıklama, Çevre Sağlığı, İş Sağlığı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Halk sağlığının önemini açıklar |
Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tanımlar |
Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açılar |
Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi süreçlerini inceler |
Toplumsal sağlık göstergelerini açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Halk Sağlığına Giriş | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
2 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Halk Sağlığı Branşının Temel Felsefesi, Kapsamı ve İlkeleri | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
3 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Temel Sağlık Hizmetleri ve Ülkemizin Sağlık Örgütlenmesi | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
4 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunları ve Sağlık Göstergeleri | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
5 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Dünyada ve ülkemizde Kadının Sağlık Durumu, Sorunları | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
6 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
7 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Aile Sağlığı | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Çocuk ve Genç Sağlığı | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
10 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Yaşlı Sağlığı ve Sorunları | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
11 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Bulaşıcı Hastalıklar, Önlem ve Bağışıklanma | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
12 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Kronik Hastalıklar | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
13 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | İş ve İşçi Sağlığı, Meslek Hastalıkları | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
14 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Dünyada ve Ülkemizde Çevre Sağlığı Sorunları | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
15 | Bireysel Araştırma | Genel Değerlendirme | İnteraktif Tekniklerle Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bertan M, Güler Ç.: Halk Sağlığı (Temel Bilgeler) Güneş Kitabevi, Ankara 1995. |
Tamer, G. (2019). Sağlık işletmelerinde yönetim ve organizasyon. Gece Kitaplığı. |
Ders Notları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 9 | 2 | 18 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |