Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY341 | TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ I | 5 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tüm gruplara uygun, tüketilebilir, yüksek hijyenik kalite ve besin değeri içeren, yeterli ve dengeli menülerle ekonomik toplu beslenme hizmeti verme ilkelerine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Toplu beslenme ve önemi, toplu beslenme sistem tipleri/ yeni üretim sistemleri, yönetim ve organizasyon, mutfak/yemekhane planlama, kullanılan araç gereçler, menü yönetimi ve denetimi, standart yemek tarifeleri ve denetimi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Toplu beslenme sistemlerinin tarihçesini, tanımını ve önemini açıklar. |
Ticari nitelikli işletmeleri tanımlar. |
Toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve organizasyonun önemini anlatır. |
Toplu beslenme sistemlerinde personel yönetimini açıklar. |
Toplu beslenme sistemlerinde fiziki koşulları açıklar ve mutfak planlamasını anlatır. |
Toplu beslenme sistemlerinde kullanılan araç ve gereçleri tanımlar. |
Menü planlama ilkelerini açıklar. |
Standart tarife geliştirme/menü zenginleştirme ilkelerini açıklar. |
Toplu beslenme sistemlerinde satın alma- hammadde seçim ve kabul kriterlerini anlatır. |
Toplu beslenme sistemlerinde teslim alma, depolama ve stok yönetimini anlatır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Toplu Beslenme Sistemlerine Giriş | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Ticari Nitelikli İşletmeler | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve organizasyon/stratejik yönetim I | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve organizasyon/stratejik yönetim II | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Personel Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Fiziki koşullar-Mutfak Planlama | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Araç Gereçler | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Menü Planlama İlkeleri I | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Menü Planlama İlkeleri II | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Farklı Gruplar İçin Menü Planlama İlkeleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Standart Tarife Geliştirme | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Satın Alma -Hammadde seçimi ve kabul kriterleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Teslim Alma, Depolama ve Stok Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Teslim Alma, Depolama ve Stok Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Beyhan, Y. (2022). Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Yönetim ve Organizasyonu. Ankara Nobel Tıp Kitabevi. |
Beyhan, Y. (1993). Hızlı Hazır Yemek (Fast-food) Yemek Sistemi. Türkiye Diyetisyenler Derneği Yayınları; 6. |
Merdol, T. K. (2003). Standart yemek tarifeleri: toplu beslenme yapılan kurumlar için. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi. |
Baysal, A., & Kutluay, M. (2009). Yemek Planlama Kuralları ve Yıllık Yemek Listeleri. Ankara: Hatipoğlu yayınevi. Prof.Dr. Ayşe Baysal, Prof.Dr. Türkan Kutluay Merdol |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |