TR EN

AMPLİFİKASYON VE YARDIMCI CİHAZ UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY343 AMPLİFİKASYON VE YARDIMCI CİHAZ UYGULAMALARI 5 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İşitme cihazlarını ve yardımcı cihazları tanımaya ve hastaya uygun işitme cihazı seçmeye ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İşitme cihazı komponentleri, işitme cihazları sinyal işlemleme teknikleri işitme cihazı türleri, endikasyonları ve işitme kayıplarına yaklaşım, işitme cihazlarında güncel yönelimler, bilateral amplifikasyon ve önemi unilateral işitme kayıpları ve amplifikasyon, işitme cihazı uygulamasını doğrulama yöntemleri (rem-recd), kulak kalıpları ve akustik etkileri, işitme cihazlarının performans analizleri ve teknik özelliklerinin doğrulanması, işitmeye yardımcı sistemler işitme cihazı uygulamasında problem çözümü ve ince ayar, pediatrik ve geriatrik grupta işitme cihazı uygulamaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşitme cihazlarının temel işleyişi ve çalışma hedeflerini tanımlar.
İşitme cihazı uygularken gerçek kulak ölçüm yöntemini uygular.
İşitme cihazına yardımcı aparatları açıklar.
İşitme cihazında güncel yaklaşımları açıklar.
Kemik yolu işitme cihazları ve CROS sistem özelliklerini tanımlar.
İşitme cihazı ayar özelliklerini açıklar.
Amplifikasyon ve yardımcı cihazların özelliklerini açıklar.
Kulak kalıbı özelliklerini açıklar.
Amplifikasyon sistemlerine ait özel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
Yardımcı dinleme cihazlarının endikasyonunu tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitme Cihazları Temel Parçaları Tartışma, Anlatım
2 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitme Cihazı Komponentleri Tartışma, Anlatım
3 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitme Cihazları Sinyal İşlemleme Teknikleri Tartışma, Anlatım
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma İşitme Cihazı Türleri, Endikasyonları ve İşitme Kayıplarına Yaklaşım Tartışma, Anlatım
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma İşitme Cihazlarında Güncel Yönelimler Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Bilateral Amplifikasyon ve Önemi Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Unilateral İşitme Kayıpları ve Amplifikasyon Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma İşitme Cihazı Uygulamasını Doğrulama Yöntemleri (REM-RECD) Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Kulak Kalıpları ve Akustik Etkileri Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma İşitme Cihazlarının Performans Analizleri ve Teknik Özelliklerinin Doğrulanması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma İşitmeye Yardımcı Sistemler Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma İşitme cihazı uygulamasında problem çözümü ve ince ayar Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Pediatrik Grupta İşitme Cihazı Uygulamaları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Geriatrik Grupta İşitme Cihazı Uygulamaları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ağaç, M.E. (2013).İşitme cihazları : uyarlama metotları.İstanbul : İCAAD İşitme Cihazları Akustik & Odyoloji Derneği.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayıp, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulama bilgisine sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyoloji biliminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlama becerisine sahiptir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyoloji mesleğini, etik kurallara bağlı, multidisipliner yaklaşımı özümsemiş, çağdaş tıp kuralları doğrultusunda sağlıklı ve/veya sorunları olan gruplar için gerekli tarama programlarını hazırlama, uygulama, işitme ve denge sorunu bulunan hastaları değerlendirme, sorunlarını tespit etme, uygun re/habilitasyon programlarını hazırlama, gereksinim duyulacak araçları (işitme cihazı, implantlar, FM sistem, vs) belirleme, bunların uygun şekilde ayarlamasını yapma ve kullanılması için gerekli re/habilitasyon programlarını hazırlama ve uygulama becerilerine sahiptir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tıp alanları ile işbirliği yapar.
5
2
İlgili uzman tarafından yönlendirilmiş işitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapar ve yorumlar, ihtiyacı durumunda diğer bölümlerden konsultasyon ister.
3
3
İşitme kaybı olan ve işitme cihazı endikasyonu olan hastalara işitme cihazı tespit etmek, uygulamak ve işitme cihazını hastanın işitme kaybına uygun şekilde ayarlama yapmaktan sorumludur.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pediatrik Odyoloji, Geriartrik Odyoloji, Endüstriel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, Elektrofizyolojik Ölçümler, Vestibuler Bozukluklar, Vestibuler Rehabilitasyon, İşitme Cihazları, İmplantlar gibi alanlarda uzmanlaşabilir.
5
2
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunur.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adli makamlar ile özel ve devlet kurumları nezdinde alanıyla ilgili bilirkişilik görevlerini yerine getirir.
1
2
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapar ve gürültü seviyesinin azaltılması için yapılması gereken çevresel modifikasyonların düzenlenmesi için gürültü kontrol programlarının uygulanmasında ekip içinde yer alarak, bireysel koruyucuları tespit ederek uygulamasını yapar.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alır.
4
2
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlar. Bilgiye dayalı yeni yöntemlerin ve programların geliştirilmesi için temel ve uygulamalı araştırmaların planlanması ve yürütülmesi; değerlendirme ve rehabilitasyon yaklaşımlarının etkinliğini belirleyerek; diğer meslek grupları ve halk ile çalışma sonuçlarını paylaşır, mesleki ve teknik standartların geliştirilmesine katkıda bulunur.
3
3
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapar.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 2 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0