TR EN

İSPANYOLCA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SPA101 İSPANYOLCA I 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İspanyolca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) kapsamında, A1 düzeyinde belirlenen konularda anlama (dinleme- okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerisi kazandırmak.İspanyolcacanın aktif kullanımına ilişkin bilgi, davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Temel gramer kuralları, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, paragraf yazma. Saludos y Presentación, El Alfabeto/Abecedario Español, Pronunciación, Los Números, Artículo determinado (definido)/indeterminado (indefinidio), Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales, La hora/la fecha/los días/los meses, Los pronombres personales, Los adjetivos, Los verbos: Ser/Estar, Haber

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler temel düzeyde kendilerini ifade edebilir. İspanyolca dili gramerini anlar. ( C2 Anlama / Anlar) Basit İspanyolca ve Türkçe cümleleri karşılaştırır , analiz eder. ( C2 Analiz Etme / Karşılaştırır, Analiz Eder) Sınıf içi aktiviteleri uygular.(C3Uygular) İspanyolca başlangıç seviyesinde iletişim kurar, olayları anlar , sorular sorar ve cevap verir. (A1 Olayları anlama/Sorar, Cevaplar) Anadili ve İspanyolca arasındaki ortaklıkları ilişkilendirir, farklılıkları ayırt eder. (B3 Uygulama / İlişkilendirir; B2 Anlama / Ayırt Eder) Kültürel ortaklıkları ve farklılıkları açıklar.(P1 Algı / İlişkilendirir,farklılaştırır.)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Tanışma Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, karşılıklı konuşma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
2 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı El Español / ¿Por qué el Español? Saludos y Presentación El Alfabeto/Abecedario Español / Pronunciación Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
3 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı Pronunciación (continúa) Ejercicios Los números Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
4 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı Los artículos Artículo definido/determinado Artículo indefinido/indeterminado Ejercicios Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
5 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales) (continúa) Ejercicios Nacionalidad ¿De dónde eres? Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
6 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı Los pronombres personales Ejercicios El verbo SER Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
7 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı El verbo SER (continúa) Procedencia La fecha Las horas Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Ara sınav sorularının yanıtlanması ve değerlendirilmesi El verbo SER (continúa) Identificación de Personas o de Cosas Profesión Color Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
10 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı Los Adjetivos Ejercicios El verbo ESTAR La fecha Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
11 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı El verbo ESTAR(continúa) Localización Ejercicios SER o ESTAR Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
12 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı SER o ESTAR (continúa) Ejercicios Los Adjetivos Posesivos Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
13 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı El verbo HABER (continúa) Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
14 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Önceki haftanın tekrarı El verbo HABER (continúa) Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
15 Literatür tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. Alıştırma/Ejercicios Anlatım, alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona. Corpas, J., Garmendia, A., & Soriano, C. (2008). Aula Internacional. Curso de Español. Barcelona: Difusion, SL.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
0
2
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
0
2
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
0
2
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
0
3
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
0
4
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
0
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
0
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
0
2
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
0
3
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0