Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY416 | ESKRİM III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Eskrim branşına özgü özel antrenman tekniklerini geliştirmeye yönelik günlük, haftalık, aylık ve yıllık antrenman programlarını hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Eskrim branşında antrenman bilimine ilişkin temel kavramlar, eskrim branşında yarış klasmanları, epe ve flöre branşının özellikleri, angard duruşu ile hamle ve batinando teknikleri öğretim yöntemleri, silah tutuş pozisyonlarını, silahlı kolda yürüyüş ve silahlı kolda dürtüş teknikleri öğretim yöntemleri, mukabele, siper, boşaltma, tevkif ve üsteleme teknikleri öğretim yöntemleri, savunma teknikleri öğretim yöntemleri, eskrim branşına özgü özel antrenman teknikleri, eskrim branşına özgü antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Eskrim branşında antrenman planlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Eskrim branşı temel tekniklerine ilişkin öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular . |
Eskrim branşı ileri teknikleri uygular . |
Eskrim branşına özgü antrenman programlarını inceler ve içeriğinin uygunluğunu değerlendirir |
Eskrim branşına özgü teknikleri geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlar . |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Eskrim branşında antrenman bilimine ilişkin temel kavramlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Türkiye eskrim federasyonu resmi web sitesi inceleme | Eskrim branşında yarış klasmanları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Konuya ilişkin makale okuma ve video izleme | Epe ve Flöre branşının özellikleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme | Angard duruşu ile hamle ve Batinando teknikleri öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı eşli çalışmalar |
5 | Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme | Silah tutuş pozisyonlarını, silahlı kolda yürüyüş ve Silahlı kolda dürtüş teknikleri öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı eşli çalışmalar |
6 | Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme | Mukabele, Siper, Boşaltma, Tevkif ve Üsteleme teknikleri öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı eşli çalışmalar |
7 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma, video izleme | Savunma teknikleri öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma, video izleme | Vize sınavına hazırlık | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Eskrim branşına özgü özel antrenman teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Eskrim branşına özgü antrenman programlarını inceleme | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Eskrim branşına özgü günlük antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Eskrim branşına özgü haftalık antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Eskrim branşına özgü aylık antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Eskrim branşına özgü yıllık antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Türkiye Eskrim Federasyonu, http://www.eskrim.org.tr/ |
Tyshler, D. Ve Logvin, V. (2015). Sports Fencing. A New Academic-Methodological, Russian |
Borysiuk, Z. ve Korfanty, E. (2009). Modern Saber Fencing: Technique-Tactics-Training- Research. Ska Swordplay, US |
Bianchedi, D. (2008). The Science of Fencing. Sports Medicine, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
0 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
0 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
2 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
0 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |