TR EN

HAVAYOLU GELİR YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIY425 HAVAYOLU GELİR YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ
Dersin Veren Hoca/Hocalar Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ŞÜKRÜ NENEM

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, gelir yönetimini tanımlayabilmeleri ve Türkiye’deki havayolu işletmelerinin gelir yönetimi uygulamaları hakkında analiz yapabilme becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Gelir yönetimi ile ilişkili kavramlar, Türkiye’deki havayolu işletmeciliğinin mevcut durumunun incelenmesi, Türkiye’deki Havayolu Ulaştırmasının Güçlü, Zayıf Yönleri İle Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizinin yapılması, Havayolu İşletmelerinde Arz, Talep ve Gelir Yönet Gelir Yönetiminin Getirdiği Problemlerin değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Gelir yönetimi için gereklilikleri tanımlar.
Türkiye’deki havayolu işletmeciliğinin mevcut durumunu analiz eder.
Havayolu işletmelerinde fiyatlama kararlarının önemini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuya yönelik internet araştırması Temel tanımlar Görsel destekli düz anlatım
2 Konuya yönelik internet araştırması Gelir Yönetimi İçin Gereklilikler Görsel destekli düz anlatım
3 Konuya yönelik internet araştırması Türkiye’deki Havayolu İşletmelerinin Türleri ve Yapısı Görsel destekli düz anlatım
4 Konuya yönelik internet araştırması Türkiye’deki Havayolu İşletmeciliğinin Mevcut Durumu Görsel destekli düz anlatım
5 Konuya yönelik internet araştırması Türkiye’de Faaliyette Bulunan Türk Havayolu İşletmelerinin Yapısı Görsel destekli düz anlatım
6 Konuya yönelik internet araştırması Türkiye’deki Havayolu Ulaştırmasının Güçlü, Zayıf Yönleri İle Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizi Görsel destekli düz anlatım
7 Konuya yönelik internet araştırması Türkiye’deki Havayolu Ulaştırmasının Güçlü, Zayıf Yönleri İle Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizi Görsel destekli düz anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Konuya yönelik internet araştırması Gelir Yönetiminin Havayolu İşletmelerinde Uygulanması ve Fiyatlandırma Görsel destekli düz anlatım
10 Konuya yönelik internet araştırması Havayolu İşletmelerinde Kapasite Sorunu, Yönetimi ve Doluluk Oranları Görsel destekli düz anlatım
11 Konuya yönelik internet araştırması Havayolu İşletmelerinde Arz, Talep ve Gelir Yönet Görsel destekli düz anlatım
12 Konuya yönelik internet araştırması Havayolu İşletmelerinde Fiyatlama Kararları Ve Önem Görsel destekli düz anlatım
13 Konuya yönelik internet araştırması Havayolu İşletmelerinde Fiyat Politikasının Belirlenmesi Ve Fiyat Farklılaştırm Görsel destekli düz anlatım
14 Konuya yönelik internet araştırması Gelir Yönetiminin Getirdiği Problemler Görsel destekli düz anlatım
15 Konuya yönelik internet araştırması Gelir Yönetiminin Getirdiği Problemler Görsel destekli düz anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gerede E.,Sarıhan A.E., Battal Ü., Demirci A. E. (2010). Havayolu Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
Shaw S. (2016). Marketing and Management. (17. Edition). USA: Routledge
Robert L. Philips,2011, Fiyatlandırma ve Gelir Optimizasyonu

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav (Vize) 1 40
Ödev Değerlendirme 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 3 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlar (define). (Bloom 1)
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder. (organise). (Bloom 6)
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle iş yaşamında kullanır (perform) (Bloom 4)
2
2
Bakım uygulamaları için gerekli olan güncel doküman, modern teknik ve araçları seçer (choose). (Bloom 2)
3
3
Alanı ile ilgili bilgi edinebilmek için, bakım el kitaplarını ve diğer bilgi kaynaklarını iş yaşamında kullanır (use) (Bloom 3)
2
4
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanların güncelliklerini belirler (determine). (Bloom 1)
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (use) Bloom 3
2
2
Konuyu tanımlayan kroki, şema, grafik vb. dokümanları okuyarak yorumlar (interprent). (Bloom 2)
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunlar için çözüm geliştirir. (develop) (Bloom 6)
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler (determine) (Bloom 3)
3
2
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır (use) (Bloom 3)
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Teknik resim bilgisini etkin bir şekilde iş yaşamında uygulayabilir (apply) (Bloom 3)
3
2
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak belirtir (state) (Bloom 1)
2
3
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzmanlarla tartışır (debate) (Bloom 2)
3
4
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır (participate) (Bloom 3)
4
5
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri organize eder. (organize) (Bloom 6)
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır (use). (Bloom 3)
3
2
Alanında karşılaştığı sorunları çözer. (solve) (Bloom 3)
3
3
Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında gerekli davranış kültürünü çalıştığı ekibe uygular (apply) (Bloom 3)
2
4
Emniyet faktörü bilincini kendisine ve ekibine yerleştirir. (locate) Bloom 1)
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0