Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GSY340 | DÜNYA MUTFAK KÜLTÜRLERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilerin yemek kültürü ve diğer ülkelerle benzerlik/farklılıkları hakkında temel olarak fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Ülkeler yaşam tarzını, damak zevklerini, inançlarını, ürünlerini, pişirme yöntemleri, gastronomi literatürüne kazandırılan önemli kavramları ve ülkelerin yemek kültürlerini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mutfak kültürlerini, beslenmeyi, yemek hazırlama ve tüketim alışkanlıklarını öğrenir. |
Avrupa, Afrika ve Asya mutfaklarına özgü yemek hazırlama tekniklerini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Dersin Tanıtımı: Dünya Mutfak Kültürleri Temel kavramların tanımlanması ve açıklanması | Kavram haritası yapma, sorular ve cevaplar, anlatma |
2 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Kavramsal Çerçeve Ulusların Mutfak Kültürleri ve Boyutları | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
3 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Kavramsal Çerçeve Ulusların Mutfak Kültürleri ve Boyutları | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
4 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Avrupalı Gastronomi Asyalı Gastronomi | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
5 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Türkiye'de Yemek Kültürü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
6 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | İspanya'da Yemek Kültürü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
7 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Fransa'da Yemek Kültürü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Britanya'da Yemek Kültürü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
10 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Almanya'da Yemek Kültürü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
11 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Italya'da Yemek Kültürü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
12 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Rusya'da Yemek Kültürü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
13 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Amerika'da Yemek Kültürü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
14 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Çin'de, Japonya'da ve Kore'de Yemek Kültürü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
15 | Ön Hazırlık, Literatür İncelemesi | Orta Doğuda Yemek Kültürü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sarıışık, M.(2017). Uluslararası Gastronomi, Ankara: Detay Yayıncılık. |
Sarıışık, M.(2017). Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi, Ankara: Detay Yayıncılık. |
Julia Abramson,(2007). Food Culture in France, Food Culture around the World, Ken Albala, Series Editor, Greenwood Press, Westport, |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
0 | |||||
3 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
0 | |||||
2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
0 | |||||
4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
0 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
|
0 | |||||
3 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
0 | |||||
4 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
0 | |||||
5 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
0 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
0 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
0 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
0 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |