| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| MIY321 |
MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
, TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
|
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Dersin amacı; öğrencilere, Halkla İlişkiler kampanyalarında, hedef kitleye iletilecek mesajların, doğru zamanda, en uygun mecra aracılığıyla iletilebilmesi için geleneksel medya ve dijital medyadan yararlanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
| İçerik: |
Dersin içeriği, Halkla İlişkiler ve Medya ilgili temel kavramlar, Reklam, Halkla İlişkiler ve Pazarlama İlişkisi, Halkla İlişkiler, Reklam ve Yeni Medya arasındaki İlişki, Halkla İlişkiler kampanyalarında ve kriz yönetiminde medya kullanımı, Halkla İlişkilerde Medya Planlama Süreçleri, İnternet Medyası ve Dijital Medyanın Halkla İlişkiler alanında kullanımı, Web 2.0 Pr 2.0, Web tabanlı iletişim araçlarının kullanıldığı Halkla İlişkiler Uygulamaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Medya ve Halkla İlişkiler ile ilişkili kavramları tanımlar. |
| Halkla ilişkiler alanı için medya kullanımının önemini açıklar. |
| Halkla İlişkiler kampanyalarında ve kriz yönetiminde medya stratejilerini tartışır. |
| Halkla İlişkiler kampanyalarında dijital medya ve geleneksel medya planı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Kitap okuma |
Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme.
Ders kapsamında kullanılacak ana ve yardımcı kaynaklar, ölçme ve değerlendirme sistemi, hakkında bilgilendirme. Halkla İlişkiler ve Medya Yeni Medya, Pazarlama hakkında Genel Değerlendirme |
Sunum ve anlatım. |
| 2 |
Kitap okuma |
Halkla İlişkiler, Medya, Yeni Medya, Pazarlama Kavramı Literatür |
Sunum ve anlatım. |
| 3 |
Kitap okuma |
PR Yeni Kuralları |
Sunum ve anlatım. |
| 4 |
Kitap okuma |
Halkla İlişkiler ve Yeni İletişim Biçimleri Web Tabanlı İletişim Türleri ( Blog, Forum….) |
Sunum ve anlatım. |
| 5 |
Kitap okuma |
İnternette Halkla İlişkiler Uygulama Şekilleri, Basın Bültenleri için yeni kurallar |
Sunum ve anlatım. |
| 6 |
Kitap okuma |
Web 2.0 –PR 2.0 |
Sunum ve anlatım. |
| 7 |
Kitap okuma |
Medya İle İletişimin Yeni Kuralları |
Sunum ve anlatım. |
| 8 |
Kitap okuma |
Genel Tekrar |
Sunum ve anlatım. |
| 9 |
Kitap okuma |
Halkla İlişkiler ve Yeni Medya Uygulamaları |
Sunum ve anlatım. |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Kitap okuma |
Sosyal Ağlar, Arama Motoru |
Sunum ve anlatım. |
| 12 |
Kitap okuma |
PR 2.0 Kriz Yönetimi, Sanal İtibar Yönetimi, Sosyal CRM. |
Sunum ve anlatım. |
| 13 |
Kitap okuma |
Ödev Sunumları (PR 2.0 Halkla İlişkiler Kampanyası) |
Sunum ve anlatım. |
| 14 |
Kitap okuma |
Ödev Sunumları (PR 2.0 Halkla İlişkiler Kampanyası) |
Sunum ve anlatım. |
| 15 |
Kitap okuma |
Genel Tekrar |
Sunum ve anlatım. |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Tengilimoğlu D.& Öztürk Y. (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Nobel Yayıncılık, Ankara |
| Aydemir O. (2013).Halkla İlişkiler: kavram,strateji ve uygulamaları. Der Yayınları, İstanbul |
| Scott D. M. (2007). Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları. MediaCat, İstanbul |
| Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. Beta Yayınları, İstanbul |
| Regina M. Luttrell and Capizzo. L. W. (2018). Public Relations Campaigns: An Integrated Approach. Sage Publication. (USA). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Sosyal hizmetin temel kavramlarını, çalışma alanlarını ve uygulama çerçevelerini açıklar.
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel bilgileri, sosyal hizmetin kuram ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Sosyal Hizmetin çalışma alanları ile ilgili uygulama çerçeveleri arasında bağlantıyı kurar.
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak yeni dünya düzeninde billurlaşan göç, küreselleşme ve insan hakları alanındaki gelişimleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Sosyal Hizmet alanına ilişkin araştırma yöntemlerini kullanarak sosyal sorunlara yönelik bilimsel sonuç çıkarır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
Sosyal hizmetin alansal mevzuatını inceleyerek, uygulamaya yönelik yeni stratejiler geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Sosyal Hizmet alanına özgü sorunları, bilimsel veriler doğrultusunda çözer
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
Sosyal hizmet alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak; birey, aile ve toplum sorunlarına yönelik projeler düzenler.
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Sosyal hizmet uzmanı olarak birey, grup ve toplumla çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Sosyal Hizmet biliminin öznesi olan insanın onuruna yakışır bir yaşamı anlatır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| 3 |
Toplumun bilinç düzeyini arttıracak projeler üretir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Sosyal hizmet müdahale aşamasında interdisipliner bir yaklaşımla çalışma ekibindeki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
|
|
|
2 |
|
|
|
| 2 |
Sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| 3 |
Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
6 |
30 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
41 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|