Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT114 | MATEMATİK | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN İŞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere matematikle ilgili temel kavramları hakkında bilgi verilmesi ve matematiğin öneminin ve analitik düşünce kavramının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders, doğal sayılar kümesi, tamsayılar kümesi, rasyonel sayılar kümesi, gerçel sayılar kümesi ve özellikleri, İkinci dereceden denklem ve eşitsizlikler, doğrunun analitik incelenmesi, çemberin analitik incelenmesi ve ilgili uygulamalar, fonksiyon kavramı, polinomlar, rasyonel fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve bunların terslerinden oluşan elemanter fonksiyonlar, fonksiyonların grafikleri, Tümevarım ilkesi, toplam ve çarpım sembolü özellikleri, dizi ve serilerle ilgili temel kavramlar, karmaşık sayılar ve özellikleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ekonomik problemlerin matematiksel modellerini kurar. |
Matematiksel kullanım ve iktisadi çözümleme arasındaki bağlantıyı değerlendirir. |
Matematik teknikleri iktisadi problemlere uygular. |
İktisat uygulamaları için gerekli değişkenleri analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Kümeler ve Küme İşlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitap okuma | Sayı Kümeleri, Aralık Kavramı, Mutlak Değer | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitap okuma | Polinom Fonksiyonunun Tanımı, Birinci Dereceden Polinom Fonksiyonlarının İncelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitap okuma | İkinci Dereceden Polinom Fonksiyonlarının İncelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitap okuma | Birinci Dereceden ve İkinci Dereceden Eşitsizliklerin Çözümü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitap okuma | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap okuma | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonların Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Limit ve Süreklilik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kitap okuma | Türev Kavramı ve Türevin Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitap okuma | Matrisler ve Matris Üzerinde Yapılan İşlemler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kitap okuma | Doğrusal Denklem Sistemlerinin Çözümü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitap okuma | Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Kısmi Türev | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kitap okuma | Türev Piyasa Dengesi, Başabaş Analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitap okuma | Marjinal Analiz ve Esneklik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
1.Mehmet PEKKAYA, İşletme ve İktisat için Genel Matematik ve Matematiksel Yöntemler, Ekin Basım Yayın, İstanbul 2014. |
2.Keith DEVLIN, Introduction to Mathematical Thinking, First Published, CA July 2012. |
3.Prof. Dr. Sinan Çevik, Öğr. Gör. Engin Bozacı, Genel Matematik I, 7. Basım, Nobel, 2012 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme, işletme bilgi yönetimi, programlama ve yönetim bilişim sistemlerinin temel kavramlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kavramları bilişim sistemleri ve programlama dilleriyle ilişkilendirerek açıklar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri bilişim ve işletme kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilişkilendirir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmelerde bilgi yönetiminin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili edindiği kuramsal bilgileri güncel teknolojilere entegre eder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği programlama dillerini işletmenin işleyişine yönelik uygular.
|
2 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmelerde ortaya çıkan problemlerin çözümü ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili projeler yürütür.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili teknik alt yapı bilgisi ve yaklaşımlarını işletme bilgi yönetimi süreçlerine entegre eder.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili gelişme ve yenilikleri araştırır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki paydaşlarla yeni fikirler üretmek için iş birliği yapar.
|
4 | |||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili programlama dillerini kullanarak program yazar.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |