TR EN

PAZARLAMA İLKELERİ VE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IBY218 PAZARLAMA İLKELERİ VE YÖNETİMİ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ORHAN İŞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HANDE AYHAN GÖKCEK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, öğrencilerin pazarlama ile ilgili kapsamlı bilgi sahibi olarak, detaylı bir pazarlama planı geliştirmelerini ve işletmelere sunabilecek düzeye gelmelerini amaçlamaktadır.
İçerik: -Pazarlama ile ilgili temel kavramlar Değişim Kavramı , Pazar Kavramı , Gereksinme (İhtiyaçlar) ve İstekler , Değer,Tatmin, Kalite, Talep, Talep arz arasında denge açısından sekiz durum -Ürün ve Hizmetler -Mikro, Makro ve Sosyal Pazarlama Kavramları -Pazarlama Sistemi -Pazarlama Fonksiyonları -Fayda Kavramı -Pazarlama Stratejileri -Pazarlama Kontrolü -Hedef Pazar -Tüketici -Tüketici Çeşitleri -Pazar Çeşitleri -Tüketici Pazarlarının İncelenmesi Gereken Üç Yönü -Tüketici Satın Alma Davranışlarını (Sürecini) Etkileyen Faktörler -Satın Alma Karar Tipleri -Tüketici Satın Alma Karar Süreci -Pazarlama Yöneticisi hangi soruları cevaplamalıdır? -Pazarlamayı Etkileyen Faktörler -İşletme Sistemi ve Çevresi -Makro Çevresel Faktörler -Mikro Çevresel Faktörler -İşletme İçi Faktörler -İşletmelerde Planlama ve Stratejik Planlama -Pazarlama Stratejisi ve Stratejik Pazarlama Planlaması -Çevre Analizi (Dış Çevre-İç Çevre-Müşteri Çevresi) -Durum Analizi (SWOT Analizi) -Büyüme Hızı&Pazar Payı Matrisi -İşletmelerde Büyüme Stratejileri -Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi -Pazarlama Karmalarından Ürün ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Fiyat ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Tutundurma ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Dağıtım ve ilgili kavramları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşletmelerde pazarlamanın rolünü ve pazarlama karmalarını hatırlar.
Pazarlama sistemi ve işletmenin hedef pazarını hatırlar, uygular, yaratır.
SWOT analizi ve stratejik pazarlama planını ve pazarlama stratejilerini anlar.
İşletmelerde uygulanabilecek büyüme stratejilerini anlar.
Büyüme Hızı-Pazar Payı (BCG) Matrisini hatırlar, uygular, analiz eder.
Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri anlar. Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemleri arasındaki hatırlar, değerlendirir, analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Temel Kavramlar (Değişim, Pazar, İhtiyaç, İstek, Değer, Tatmin, Kalite, Talep) Anlatım
2 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Talep-Arz arasında denge açısından 8 durum, Ürün ve Hizmetler , Mikro, Makro ve Sosyal Pazarlama Kavramları Anlatım
3 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Sistemi, Pazarlama Fonksiyonları, Fayda Kavramı Anlatım
4 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Stratejileri (Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi, Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi, Yoğunlaştırılmış Pazarlama Stratejisi) , Pazarlama Kontrolü Anlatım
5 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazar, Hedef Pazar , Pazar Çeşitleri , Tüketici , Tüketici Çeşitleri, Tüketici Karar Alma Süreci, Pazarlama Yöneticisinin Cevaplaması Gereken Sorular Anlatım
6 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Çevresi - Pazarlamayı Etkileyen Mikro , Makro Çevresel Faktörler ve İşletme İçi Faktörler Anlatım
7 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Stratejik Pazarlama Planlaması, Çevre Analizi (Dış Çevre-İç Çevre-Müşteri Çevresi), Durum Analizi (SWOT Analizi) Anlatım
10 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Büyüme Hızı&Pazar Payı Matrisi, İşletmelerde Büyüme Stratejileri, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi Anlatım
11 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Araştırması Süreci ve Pazarlama Karmalarından ÜRÜN kavramı Anlatım
12 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Karmalarından FİYAT kavramı ve detayları Anlatım
13 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Karmalarından TUTUNDURMA kavramı ve detayları Anlatım
14 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Karmalarından DAĞITIM kavramı ve detayları Anlatım
15 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Genel Tekrar Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Doç.Dr.Yakup Durmaz (EDİTÖR) - Pazarlama İlkeleri
Prof.Dr. İsmet Mucuk – Pazarlama İlkeleri
Prof.Dr. Mehmet Karafakıoğlu – Pazarlama İlkeleri
Prof.Dr. Sevgi Ayşe Öztürk – Hizmet Pazarlaması
ARMSTRONG, Gary, et al. "Principles of marketing". Pearson Australia, 2014.
BAKER, Michael. The Marketing Book". Routledge, 2012.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme, işletme bilgi yönetimi, programlama ve yönetim bilişim sistemlerinin temel kavramlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
5
2
Alanıyla ilgili kavramları bilişim sistemleri ve programlama dilleriyle ilişkilendirerek açıklar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili güncel bilgileri bilişim ve işletme kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
4
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilişkilendirir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmelerde bilgi yönetiminin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
2
2
Alanıyla ilgili edindiği kuramsal bilgileri güncel teknolojilere entegre eder.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği programlama dillerini işletmenin işleyişine yönelik uygular.
2
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmelerde ortaya çıkan problemlerin çözümü ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirir.
5
2
Alanıyla ilgili projeler yürütür.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili teknik alt yapı bilgisi ve yaklaşımlarını işletme bilgi yönetimi süreçlerine entegre eder.
5
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili gelişme ve yenilikleri araştırır.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki paydaşlarla yeni fikirler üretmek için iş birliği yapar.
5
2
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
4
2
Alanıyla ilgili programlama dillerini kullanarak program yazar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 149
Genel Toplam 149
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0