Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELP155 | DOĞRU AKIM DEVRELERİ | 1 | 3 | 3 | 5 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili temel kavramlara hakim olma ve kullanabilme
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili problemleri anlama ve yorumlayabilme
|
||||||
3 |
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretme ve uygulamasını gerçekleştirme
|
||||||
4 |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci
|
BİLGİ |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilişim teknolojilerine hakim olma ve etkin kullanabilme becerisi
|
||||||
2 |
Bireysel ve/veya takım çalışmalarına yatkın olma becerisi
|
||||||
3 |
Bilgiyi uygulamaya geçirme yeteneği
|
||||||
4 |
Sahip olduğu bilgi birikimini toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde kullanabilme yeteneği
|
BECERİLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak
|
||||||
2 |
Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek.
|
||||||
3 |
Atatürk ilke ve inkılâplarını bilen, özümsemiş ve hayatında kullanan birey olmak.
|
||||||
4 |
Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak
|
BECERİLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek.
|
||||||
2 |
Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak.
|
||||||
3 |
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek.
|
||||||
4 |
Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak.
|
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanmak
|
||||||
2 |
İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
|
||||||
3 |
Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak
|
||||||
4 |
Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek
|
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek.
|
||||||
2 |
Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
||||||
3 |
Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek.
|
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
|
||||||
2 |
Küresel ve toplumsal çerçevede özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak mühendislik çözümlerinin yapılması becerisi
|
||||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme
|
||||||
4 |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, alanı ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme
|
||||||
5 |
Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık becerisi ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma
|
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal kalkınmaya katkı yapacak bilim ve teknolojileri üretebilen
|
||||||
2 |
Bilimsel düşünceye ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunabilen
|
||||||
3 |
Analitik düşünme yeteneğine sahip
|
||||||
4 |
Problem tanımlama ve çözüm bulma yeteneği kazanmış
|
||||||
5 |
Ülkenin ihtiyaçlarına uygun Ar-Ge projeleri geliştirebilen
|
||||||
6 |
Mesleki etik değerlere sahip
|
||||||
7 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilen çok yönlü ve kültürlü
|