TR EN

TASARIM VE MARKALAŞMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI454 TASARIM VE MARKALAŞMA 5 3 3 5

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dersin tanımı, genel içerik ve yürütülmesi üzerine açıklama Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
2 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de). Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
3 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı, marka ederi Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
4 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Marka Tasarım Süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
5 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
6 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
7 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kültür, Tüketim-Davranış- ve Çevre etkileşiminde kullanıcı profili. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Teknik gezi Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
10 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Mekan tasarımında fiziksel faktörlerin önemi, estetik değerlendirmede temel kavramlar. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
11 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
12 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı İletişim tasarımı kavramı, tasarım ve deneyim kavramlarının incelenmesi ve mekansal etkileşimi. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
13 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kamusal mekan tasarımı, mekan tasarımının kurumsal kimlik olgusuna katkıları. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
14 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kamusal mekan örneklerinin markalaşma stratejileri açısından incelenmesi. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
15 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Marka-İç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar). Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -