1 |
Ders konusunda genel bilgi almaları |
Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipleri |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
2 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
3D modelleme ve animasyon yazılımına (Cinema 4D) giriş. |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
3 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
3D modelleme çeşitleri ve teknikleri (Nurbs ile dış yüzey oluşturarak, polygon ile örerek, ya da ekleme yaparak, deformasyon ile modelleme, subdiv ile detaylandırma vb.) |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
4 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
Organik modelleme (Kendi yüzünüz, insan vücudu, çizgi film karakteri, gerçekçi hayvan modelleri, yaratık, bina, iç ve dış mekan vb.) |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
5 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
Kaplama, renklendirme ve dokulandırma (texturing teknikleri) (cam, metal, ahşap, plastik yüzeyler oluşturma, insane teni yapmak, kirli-paslı yüzeyler, photoshop ile desen oluşturma vb.) |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
6 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
2 ve 4 ayaklı karakter iskelet sistemi oluşturma ve daha önceden modellenmiş olan karakterlere uygulanması (modellenmiş karakterlerin anatomisine uygun iskelet sistemi yapma ve yerleştirme, ik handle aracı ile eklem yapılması ve hareket anatomisinin ayarlanması, eklem yerlerinin deri ile doğru etkileşmesini sağlamak için ağırlık boyama sistemi ile düzeltilmesi vb.) |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
7 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
İskelet sistemi oluşturulmuş karakterlere hareket verilmesi (Animasyon teknikleri, iskelet sistemi hazır karakterleri yürüme, koşma, paten yapma, dans etme vb. Hareketleri rigging tekniği ile yapmak, deformasyon animasyon tekniği ile konuşma, mimik, salınım, dalgalanma vb. Hareketleri yaptırmak – blend shape-) |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri (Işığın cam yüzeyde kırılması – refraction-, yansımalar –reflection-, yüzeylerdeki parlamalar –specular-, cam yüzeylerin bıraktığı gölgeler –caustic-, genel ortam aydınlatması –global illumination-, gerçekçi güneş ve gökyüzü yaratmak, tam ve yarı gölgeli alanlar, objelerin ışık geçirgenliği –raytrace-, sis yapımı ve renklendirmesi, ışık hüzmeleri yapımı –volumetric ışıklar- vb.) |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
10 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
Animasyon reklam filmi projesi için ekiplerin oluşturulması, senaryoların yazılması ve storyboad tasarımlarının yapılması |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
11 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
Animasyon reklam filmi için modelleme ve kaplama, dokulandırma çalışmalarının yapılması. |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
12 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
Animasyon reklam filmi için modelleme ve kaplama, dokulandırma çalışmalarının yapılması. |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
13 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
Animasyon reklam filmi için hareketlendirme ve ışık gölge ayarlarının yapılması. |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
14 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
Animasyon reklam filmi için hareketlendirme ve ışık gölge ayarlarının yapılması. |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
15 |
İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları |
Bitmiş animasyon reklam filmlerinin, Maya Software render motoru ile gerçekçi ya da çizgifilm tarzında renderlarını almak. |
Uygulamalı Anlatım Yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |