TR EN

YENİ TÜRK EDEBİYATI III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE413 YENİ TÜRK EDEBİYATI III 7 3 3 7

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Fecr-i Âti Edebi topluluğunun oluşumu ve Fecr-i Âti Encümen-i Edebiyesi Nizamnamesinin incelenmesi. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Batı edebiyatındaki Sembolizm ve Parnasizm akımlarının Ahmet Haşim üzerindeki etkisinin incelenmesi. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, İnteraktif Sunum
3 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Fecr-i Âti edebi topluluğu içinde bulunup Türk edebiyatında kendisine çok özel bir yer edinmiş olan şair: Ahmet Haşim’in edebi kişiliğinin değerlendirilmesi. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, İnteraktif Sunum
4 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Ahmet Hâşim’in eserlerinden örneklerle edebi kişiliğinin değerlendirilmesi. (Merdiven, Karanfil, Bir Günün Sonunda Arzu, Tahattur, Akşam Yine Toplandı Derinde...) Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme
5 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Ahmet Haşim’in Türk şiirindeki diğer şairler üzerindeki etkisi. Ahmet Haşim üzerinden giderek Orhan Veli’yi de tanımalarını sağlamak. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme
6 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türk Edebiyatında Milli Edebiyat Hareketinin oluşmasını sağlayan etkenler. ( Sosyal, siyasi ve kültürel koşullar. Topluluğun merkezi niçin Selanik olmuştur?) Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, İnteraktif Sunum
7 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Milli Edebiyat Hareketi içinde Genç Kalemler Dergisinin önemi ve Yeni Lisan Makalesinin edebiyat tarihindeki Yeni Lisan Makalesi ile hedeflenenler. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnekleme, İnteraktif Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Mehmet Emin Yurdakul’un Anadolu’dan Bir Ses Yahut Cenge Giderken ve “Biz Nasıl Şiir İsteriz?” adlı eserleri vasıtasıyla Milli Edebiyat dönemi şiir anlayışı. Metin çözümlemesi. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnekleme, Metin Çözümleme
10 Literatür Tarama, Kaynak Okuma “Turan” şiiri vasıtasıyla Ziya Gökalp ve sanatı. Metin çözümlemesi. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme
11 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Ömer Seyfettin ve hikâyeciliği üzerinden giderek Milli edebiyat hareketinin genel özellikleri. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme
12 Literatür Tarama, Kaynak Okuma “Üzümcü” ve "Gönül Hanım" adlı hikâyeleri vasıtasıyla milli edebiyat dönemi sanatçılarından Ahmet Hikmet Müftüoğlu hakkında ve dönemin sanat anlayışı. Metin çözümlemesi. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme
13 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Refik Halit Karay’ın Memleket Hikâyeleri adlı eseri vasıtasıyla Milli Edebiyat döneminin özellikleri. Metin çözümlemesi. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme
14 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Sodom ve Gomore adlı eseri vasıtasıyla Osmanlı Devletinin son zamanlarında İstanbul. Metin çözümlemesi. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme
15 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Mehmet Akif Ersoy’un Sebilürreşad adlı dergisi vasıtasıyla Milli edebiyat hareketi içindeki var oluşu. Süreli yayıncılığımızın tarihi hakkında bilgi. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -