TR EN

NESNE TABANLI YAZILIM GELİŞTİRME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BTP156 NESNE TABANLI YAZILIM GELİŞTİRME 2 3 3 7

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Nesne yönelimli programlamanın temel prensiplerini (kapsülleme, soyutlama, kalıtım ve çok biçimlilik) kavrayarak, bu prensipleri yazılım geliştirme süreçlerinde etkin bir şekilde kullanabileceklerdir. Sınıflar ve nesneler arasında ilişki kurarak gerçek dünya problemlerine nesne yönelimli çözümler geliştirebilecek ve metod tasarımı, aşırı yükleme gibi teknikleri uygulayarak daha verimli yazılımlar oluşturabileceklerdir. Ayrıca, kalıtım ve çok biçimlilik sayesinde kodun yeniden kullanılabilirliğini ve esnekliğini artırmayı öğreneceklerdir. Öğrenciler, hata ve istisna yönetimi konularında bilgi sahibi olacak, yazılımlarında ortaya çıkabilecek hataları öngörerek kontrol altına alabilecektir. Dosya işlemleri ve veri yönetimi tekniklerini kullanarak veri işleme süreçlerini gerçekleştirecek ve bellek yönetimi ile nesnelerin yaşam döngüsünü kontrol ederek performansı optimize edebilecektir. Bunun yanı sıra, koleksiyon yapılarıyla büyük veri kümeleri üzerinde etkili bir şekilde çalışmayı öğrenip, yazılım geliştirme süreçlerini iyileştiren tasarım kalıplarını uygulayabileceklerdir. Ders sonunda, edindikleri bilgi ve becerileri kullanarak bir yazılım projesi geliştirecek ve öğrendiklerini pratik bir ürünle sunma deneyimi kazanacaklardır. Bu kazanımlar, öğrencilerin nesne yönelimli programlama konusunda yetkinlik kazanmalarını ve yazılım geliştirme projelerinde başarıyla yer almalarını sağlayacaktır.