TR EN

PAZARLAMA İLKELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM216 PAZARLAMA İLKELERİ 4 3 3 6

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, pazarlama kavram ve ilkelerini havayolu ve havacılık sektörü odağında ele alarak, öğrencilerin sektöre özgü pazarlama stratejilerini, uygulamalarını ve güncel gelişmeleri kavramalarını sağlamaktır. Öğrenciler, havayolu şirketlerinde ve havacılık sektöründe pazarlama süreçlerini analiz edebilecek, sektöre özgü pazarlama planları geliştirebilecek ve müşteri odaklı yaklaşımlar konusunda yetkinlik kazanacaktır.
İçerik: Ders kapsamında pazarlamanın temel kavramları, pazarlama karması, havayolu ve havacılık sektöründe pazarlama stratejileri, müşteri ilişkileri yönetimi, tüketici davranışları, dijital pazarlama, fiyatlandırma, dağıtım ve promosyon stratejileri, sektöre özgü yasal düzenlemeler ve etik konular, havayolu şirketlerinde müşteri deneyimi ve sadakat programları, kriz yönetimi ve sürdürülebilirlik gibi konular işlenecektir. Ayrıca, sektörel vaka analizleri ve güncel uygulamalarla öğrencilerin pratik bilgi edinmeleri sağlanacaktır.