TR EN

PAZARLAMA İLKELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM216 PAZARLAMA İLKELERİ 4 3 3 6

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pazarlama Kavramı; Pazarlama anlayışının ve yaklaşımlarının gelişimi; Havacılık Sektöründe Pazarlamanın Önemi -
2 - Pazarlama Çevresi, Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi. Havacılık Sektörüne Etkileri -
3 - Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırmaları (Havayolu Örnekleriyle) -
4 - Tüketici Davranışları, Tüketici Karar Verme Süreci ve Yolcu Profilleri -
5 - Konumlandırma ve Marka Yönetimi (Havayolu Markaları) -
6 - Pazarlama Karması: Ürün ve Hizmet Tasarımı (Havayolu Hizmetleri) -
7 - Fiyatlandırma Stratejileri ve Gelir Yönetimi (Revenue Management) -
8 - ARA SINAV -
9 - Dağıtım Kanalları ve Dijitalleşme (Online Rezervasyon Sistemleri) -
10 - Promosyon ve Tutundurma Faaliyetleri (Sadakat Programları, Miles&Smiles vb.) -
11 - Müşteri İlişkileri Yönetimi, Deneyimsel pazarlama ve Yolcu Deneyimi -
12 - Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya (Havayolu Kampanyaları) -
13 - Kriz Yönetimi ve İtibar Yönetimi (Sektör Örnekleriyle) -
14 - Sürdürülebilirlik ve Yeşil Pazarlama (Çevre Dostu Uygulamalar) -
15 - Genel Değerlendirme ve Sektörel Güncel Gelişmeler -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -