TR EN

PAZARLAMAYA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UTY112 PAZARLAMAYA GİRİŞ 2 3 3 6

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin pazarlama kavramını ve pazarlama sürecini anlaması, pazarlama fırsat ve stratejilerinin geliştirilmesini öğrenmesi; pazarlama yönetim sürecinde pazarlama bileşenlerinin (Mal, fiyat, dağıtım, tutundurma, konumlandırma) nasıl yönetileceğini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği; Pazarlamanın tanımı, çevresi, pazarlamanın rolü ve önemi, endüstriyel pazarlar, uluslararası pazarlar, tüketici pazarları ve tüketici satın alma davranışı, endüstriyel pazarlar ve endüstriyel satın alma davranışı, bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma: doğru müşterilerle doğru ilişkiler oluşturma, pazar ve pazarlama araştırması konularını kapsamaktadır.