TR EN

PAZARLAMAYA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UTY112 PAZARLAMAYA GİRİŞ 2 3 3 6

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Sunumları inceleme, Literatür tarama Pazarlamanın tanımı, kapsamı, özellikleri, mal ve malla ilgili kavramlar Anlatım Tartışma
2 Sunumları inceleme, Literatür tarama Pazarlama yönetimi; pazarlama yönetimi ile ilgili kavramlar, pazarlamanın çevre koşulları; özel çevre koşulları(işletme içi koşullar, işletme dışı koşullar); genel çevre koşulları Anlatım Tartışma
3 Sunumları inceleme, Literatür tarama Pazar kavramı ve türleri; pazar nasıl belirlenir; pazarda satın alma davranışları; tüketicinin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler Anlatım Tartışma
4 Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Satın alma karar verme süreci; çeşitli pazarlarda satın alma davranışları; uluslararası pazarlarda satın alma davranışları Anlatım Tartışma
5 Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hedef pazar seçimi; tüketiciler pazarının bölümlenmesi; üreticiler, aracılar ve kurumlar pazarı Anlatım Tartışma
6 Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Pazarlama bilgi sisteminin yönetimi Anlatım Tartışma
7 Sunumları inceleme, Literatür tarama Bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma: doğru müşterilerle doğru ilişkiler oluşturmak Anlatım Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Sunumları inceleme, Literatür tarama Pazarlama yönetiminde karar süreci; ürün karmasıyla ilgili kararlar; üründe değişiklik yapmak, ürünü ürün karmasından çıkarma kararı, yeni ürün geliştirmek. Anlatım Tartışma
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dağıtım; dağıtım kanalı kavramı; dağıtım kanalı çeşitleri; dağıtım kanalında aracılar; dağıtım kararları Anlatım Tartışma
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Fiyat; fiyatlama yöntemleri ve süreçleri; fiyat farklılaştırılması Anlatım Tartışma
12 Sunumları inceleme, Literatür tarama Tutundurma çabaları; tutundurmanın artan önemi tutundurma karması Anlatım Tartışma
13 Sunumları inceleme, Literatür tarama Pazarlama örgütlemesi, pazarlama yönetiminde stratejik pazarlama planı süreci Anlatım Tartışma
14 Sunumları inceleme, Literatür tarama Pazarlama Araştırması Anlatım Tartışma
15 Sunumları inceleme, Literatür tarama Genel Tekrar Anlatım Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -