Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI234 | MOBİLYA II | 4 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUHAMMED SAİD ERDEMONAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, iç mekan projelerinde kullanacakları mobilyaların malzemelerine göre birleşim detayı çözümleme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Basit ve karmaşık strüktürel yüzeylerin görünüşleri, yapısal bağlantıları ve geçme sistemleri, birleşim yöntemleri, kapak, çekmece gibi hareketli elemanların bağlantı aksesuarları ve bu detayların ölçekli biçimde çizimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir mobilyanın malzemesine göre bağlantı ve birleşim sistemlerini tanımlar. |
Mobilya tasarımında kullanılan malzemesine göre birleşim sistemlerini sınıflandırır. |
Hareketli veya sabit mobilya bağlantı detaylarını çözümler. |
Tasarlayacağı mobilyanın malzeme seçimine bağlı olarak birleşim detayını seçer. |
Yeni tasarlayacağı mobilyalarda ihtiyaca göre farklı birleşim detayları geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dersin tanıtımı ve örneklerin incelenmesi | Ppt. sunum |
2 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ahşap malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
3 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Ahşap malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
4 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Metal malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
5 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Metal malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
6 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Cam-ayna malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
7 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Plastik malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Teknik Gezi | - |
10 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: Dolap kapak ilişkileri | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
11 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: Dolap çekmece ilişkileri | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
12 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: Dolap –tavan- duvar ilişkileri. Bazalar. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
13 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: Dolap- etajer detaylı çizimi, ölçek: 1/5 | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
14 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: Masa- sehpa detaylı çizimi, ölçek: 1/5 | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
15 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: oturma elemanı detaylı çizim, ölçek 1/5 | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yılmaz, A. (2005) Dünden Bugüne Mobilya Tasarımı ve Teknolojisi, İstanbul: Remzi Kitabevi |
Gör I. (2005) Mobilya ve Çevresinde Konstrüksiyon, İstanbul: Çetin Matbaacılık |
Gürtekin A., Hekim Ö. (2006) Masif Mobilya Üretim Teknikleri, İstanbul: Değişim Yayınları |
Stem S. (1989) Designing furniture From Consept to Shop Drawing: A Practical Guide, Newtown Tantunton Press |
Pile J. (2005) A History of Interior Design, London:Laurence King Publishing |
Lampugnani V.M. (1989) Encyclopedia of 20th Century Architecture, London: Thames and Hudson |
Burke P. (2003) Tarihin Görgü Tanıkları, İstanbul: İstanbul Kitap Yayınevi |
Killen G. (2008) Egyptian Woodworking and Furniture, London:Shire |
Norbury B. (2005) Furniture for the 21st Century, Wales: Stobart Davies Hertford |
Fabbro M. (1950) Modern Furniture: Its Design and Construction, New York: Reinhold Publishing Corporation |
Reed C. (2003) Router Joinery Workshop:Common Joints, Simple Setups & Clever Jigs, New York:Lark Books |
Time-Life Books (1993) The Art of woodworking: Handbook of joinery, New York: St. Remy Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
5 | |||||
2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
4 | |||||
2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
5 | |||||
3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |