| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ICM362 | KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Küresel çevre sorunlarını öğretmek ve alınacak tedbirler konusunda bilgi sahibi yapmak |
| İçerik: | İnsan Faaliyetlerinin Çevre Üzerindeki Etkileri, Küreselleşmeyi Etkileyen Faktörler ve Nedenleri Küreselleşmenin Meydana Getirdiği Çevre Problemleri Su Kirlenmesi, Hava Kirlenmesi, Toprak Kirlenmesi, Erozyon ve Doğal Afetlerin Etkileri, Savaşların Çevre ve Toplum Üzerine Etkileri, Radyoaktif Kirlenmenin Topluma ve Doğaya Etkileri, Gürültü Kirlenmesinin Küresel Boyutları, Nüfus Artışının Oluşturduğu Küresel Çevre Sorunları Çarpık Kentleşme, Su ve Gıda Sorunu Bulaşıcı Hastalıklar ve Göç Sorunu Okyanusların Kirlenmesi Sorunu Doğal Floranın Ve Yaban Hayatının Korunması Ormanlar Ve Tropikal Yağmur Ormanları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Hatırlama (Remembering) Öğrenci, temel çevre sorunlarını ve ilgili kavramları tanımlar. “Küresel ısınma, su kirliliği, hava kirliliği ve biyolojik çeşitlilik kaybı gibi temel çevre sorunlarını tanımlar.” |
| Anlama (Understanding) Öğrenci, çevre sorunlarının ortaya çıkış nedenlerini ve insan faaliyetleriyle ilişkilerini açıklar. “Sanayileşmenin, enerji tüketiminin ve tüketim kültürünün çevre üzerindeki etkilerini açıklar.” |
| Uygulama (Applying) Öğrenci, belirli bir çevre sorununu analiz ederek günlük yaşamında alınabilecek önlemleri uygular. “Bireysel karbon ayak izini azaltmaya yönelik kişisel eylem planı oluşturur ve uygular.” |
| Analiz (Analyzing) Öğrenci, küresel çevre sorunlarının ekonomik, sosyal ve politik boyutlarını karşılaştırır. “Farklı ülkelerdeki çevre politikalarını karşılaştırarak etkilerini analiz eder.” |
| Değerlendirme (Evaluating) Öğrenci, farklı çözüm önerilerini sürdürülebilirlik, etkinlik ve uygulanabilirlik açısından değerlendirir. “Çevre sorunlarına yönelik mevcut uluslararası anlaşmaların ve politikaların etkililiğini değerlendirir.” |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | İnsan Faaliyetlerinin Çevre Üzerindeki Etkileri | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 2 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Küreselleşme ve Küreselleşmenin Meydana Getirdiği Çevre Problemleri | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 3 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Su Kirliliği | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 4 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Hava Kirliliği | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 5 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Toprak Kirliliği | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 6 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Savaşların Çevre ve Toplum Üzerine Etkileri | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 7 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Radyoaktif Kirlenmenin Topluma ve Doğaya Etkileri | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 8 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Gürültü Kirlenmesinin Küresel Boyutları | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 9 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Nüfus Artışının Oluşturduğu Küresel Çevre Sorunları | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Çarpık Kentleşme ve Yarattığı Çevre Sorunları | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 12 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Bulaşıcı Hastalıklar ve Göç Sorunu | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 13 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Doğal Afetlerin Etkileri | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 14 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Doğal Floranın ve Yaban Hayatının Korunması ve Ormanların Önemi | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 15 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Türkiye'deki tüm çevre sorunları vakalarının incelenmesi ve çözümlerinin tartışılması | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Gökhan Orhan, Semra Cerit Mazlum, Yasemin Kaya (Eds.), Uluslararası çevre Rejimleri, Dora, Bursa, 2017 |
| Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. (2020) Çevre ve Ekoloji (12. Basım), Remzi Kitabevi, İstanbul. |
| Kadioglu, M. (2019) Küresel İklim Değişimi ve Türkiye, Sia Kitap, İstanbul |
| Marin, M. C. ve Yıldırım, U. (2004) Çevre Sorunlarına Çağdaş Yaklaşımlar: Ekolojik, Ekonomik, Politik ve Yönetsel Perspektifler, Beta Yayınevi, İstanbul |
| Şen, Z. (2009) İklim Değişikliği, Yerel Yönetimler ve Sektörler, Su Vakfı, İstanbul. |
| Tan Baykal. Küreselleşme ve başlıca küresel çevre kirlilikleri. Mevzuat dergisi, Yıl:13, Sayı: 148. |
| Hilal TULAN, Özge YALÇINER ERCOŞKUN. Dolgu Havalimanlarının Çevresel Etkileri: Hong Kong Havalimanı ve Ordu-Giresun Havalimanı Karşılaştırması. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 2019. 05(03):104-116. |
| Güler Ç. Çobanoğlu Z. Gürültü: Çevre Sağlğı Temel Kaynak Dizisi No: 19 Ankara 1994 Çev. Koç C. İşyerinde gürültü: Uluslararası Çalışma Bürüso-Yayınları-Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
||||||
| 2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
||||||
| 2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
||||||
| 2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
||||||
| 3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 12 | 3 | 36 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 42 | 0 | 126 |
| Genel Toplam | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |