TR EN

MİMARLIK VE İÇ MİMARLIK TARİHİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI127 MİMARLIK VE İÇ MİMARLIK TARİHİ I 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ECE CANTEMİR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, iç mimarlık tarihi hakkında bilgi edinme, çağlar boyunca sanat akımlarını ve iç mekân uygulamalarını örneklerle tanıma becerisi kazandırmak.
İçerik: Dersin içeriği antik çağlardan, insanların yerleşik hayata geçmesinden sonraki ilkel yapılar ve inşaat teknikleri, Eski Mezopotamya ve Mısır, Antik Yunan ve Roma, İslam ve Türk Mimarisi, Erken Hıristiyan mimarisi ve Bizans, İslam mimarisi ve Asya, Geç Orta Çağ Gotiği, Rönesans, Barok ve Rokoko, İngiltere, Sanayi Devrimi, 19. Yüzyıl ve estetik akımları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çağlar boyunca sanat akımlarını tanımlar.
İlk çağlardan günümüze yapı ve yapım tekniklerini dönemlerine göre anlatır.
Tarihteki sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik olayları, yapı ve yapım teknikleri üzerinden listeler.
Tarihsel süreçleri yapı ve yapım teknikleri üzerinden keşfeder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ders Tanımı. Mimarlık Tarihi nedir ve neden önemlidir? İlkel Mimarilerden Geleneksel Mimarilere…. Tarih öncesi ve ilk medeniyetler Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
2 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Antik Mimarlık ve Mezopotamya Mimarisi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
3 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Antik Yunan Mimarisi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
4 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Antik Roma Mimarisi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
5 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ortaçağ Hıristiyan Mimarisi (Erken Hıristiyan Mimarisi - Romanesk Mimari - Gotik Mimari) Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
6 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi İslam Mimarisi Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
7 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Türk Mimarisi Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
8 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ortaçağ Hristiyan Mimarisi (Erken Hıristiyan Mimarisi - Romanesk Mimari - Gotik Mimari) Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
9 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Rönesans, Maniyerizm, Palladyanizm Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
10 - ARA SINAV -
11 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Barok ve Rokoko Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
12 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesiDers izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Aydınlanma Çağı, Romantizm ve Pitoresk Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
13 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Fransız Devrimi, Neoklasizm ve Ampirik Üslup Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
14 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi 19. Yüzyılda Mimari Üsluplar ve Diriltmecilik (Eklektizm, Egzotizm, Oryantalizm) Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
15 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Konu Tekrarı Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Moffett, M., Fazio, W.M., Wodehouse, L. (2008), A World History of Architecture, Laurence King Publishing
Dinçel,K. & Işık,Z. (1979), Mobilya Sanat Tarihi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi
Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahatları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Bridge, N. (2015). Architecture 101: From Frank Gehry to Ziggurats, an Essential Guide to Building Styles and Materials. Simon and Schuster.
Roth, L. M. (2018). American architecture: a history. Routledge.
Collins, B. R. (1989). History of Art.
Roth, L. M. (2018). Understanding architecture: Its elements, history, and meaning. Routledge.
Monnier, G., & Yerguz, İ. (2006). Mimarlık tarihi. Dost Kitabevi.
Dinçel,K. & Işık,Z. (1979), Mobilya Sanat Tarihi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi
Bektaş, C. (2007). Türk evi. Bileşim Yayınevi.
Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahatları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Wilkinson, P., & Atmaca, V. (2015). Gerçekten bilmeniz gereken 50 mimarlık fikri. Domingo Yayınevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Optik(Test) Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Optik(Test) Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
4
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
3
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
3
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0