Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI127 | MİMARLIK VE İÇ MİMARLIK TARİHİ I | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ECE CANTEMİR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, iç mimarlık tarihi hakkında bilgi edinme, çağlar boyunca sanat akımlarını ve iç mekân uygulamalarını örneklerle tanıma becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği antik çağlardan, insanların yerleşik hayata geçmesinden sonraki ilkel yapılar ve inşaat teknikleri, Eski Mezopotamya ve Mısır, Antik Yunan ve Roma, İslam ve Türk Mimarisi, Erken Hıristiyan mimarisi ve Bizans, İslam mimarisi ve Asya, Geç Orta Çağ Gotiği, Rönesans, Barok ve Rokoko, İngiltere, Sanayi Devrimi, 19. Yüzyıl ve estetik akımları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çağlar boyunca sanat akımlarını tanımlar. |
İlk çağlardan günümüze yapı ve yapım tekniklerini dönemlerine göre anlatır. |
Tarihteki sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik olayları, yapı ve yapım teknikleri üzerinden listeler. |
Tarihsel süreçleri yapı ve yapım teknikleri üzerinden keşfeder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ders Tanımı. Mimarlık Tarihi nedir ve neden önemlidir? İlkel Mimarilerden Geleneksel Mimarilere…. Tarih öncesi ve ilk medeniyetler | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
2 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Antik Mimarlık ve Mezopotamya Mimarisi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
3 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Antik Yunan Mimarisi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
4 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Antik Roma Mimarisi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
5 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ortaçağ Hıristiyan Mimarisi (Erken Hıristiyan Mimarisi - Romanesk Mimari - Gotik Mimari) | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
6 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | İslam Mimarisi | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
7 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Türk Mimarisi | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
8 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ortaçağ Hristiyan Mimarisi (Erken Hıristiyan Mimarisi - Romanesk Mimari - Gotik Mimari) | Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma |
9 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Rönesans, Maniyerizm, Palladyanizm | Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma |
10 | - | ARA SINAV | - |
11 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Barok ve Rokoko | Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma |
12 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesiDers izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Aydınlanma Çağı, Romantizm ve Pitoresk | Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma |
13 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Fransız Devrimi, Neoklasizm ve Ampirik Üslup | Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma |
14 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | 19. Yüzyılda Mimari Üsluplar ve Diriltmecilik (Eklektizm, Egzotizm, Oryantalizm) | Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma |
15 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Konu Tekrarı | Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Moffett, M., Fazio, W.M., Wodehouse, L. (2008), A World History of Architecture, Laurence King Publishing |
Dinçel,K. & Işık,Z. (1979), Mobilya Sanat Tarihi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi |
Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahatları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
Bridge, N. (2015). Architecture 101: From Frank Gehry to Ziggurats, an Essential Guide to Building Styles and Materials. Simon and Schuster. |
Roth, L. M. (2018). American architecture: a history. Routledge. |
Collins, B. R. (1989). History of Art. |
Roth, L. M. (2018). Understanding architecture: Its elements, history, and meaning. Routledge. |
Monnier, G., & Yerguz, İ. (2006). Mimarlık tarihi. Dost Kitabevi. |
Dinçel,K. & Işık,Z. (1979), Mobilya Sanat Tarihi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi |
Bektaş, C. (2007). Türk evi. Bileşim Yayınevi. |
Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahatları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
Wilkinson, P., & Atmaca, V. (2015). Gerçekten bilmeniz gereken 50 mimarlık fikri. Domingo Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
4 | |||||
2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
3 | |||||
2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
3 | |||||
3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |