TR EN

İÇ MİMARİDE TASARIM ARAŞTIRMALARI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI123 İÇ MİMARİDE TASARIM ARAŞTIRMALARI I 1 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NAZ KATIRCIOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanları ile yaratıcılıklarını geliştirerek 3 boyut algılama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, iki ve üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç mekân algısı oluşturma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tasarım elemanları ve çizim ekipmanlarını tanımlar.
Tasarım ilkelerini açıklar.
Çalışmalarını serbest el çizim tekniği ve maketler ile anlatır.
2 ve 3 boyutlu çalışmalarında tasarım ilke ve elemanlarını tanımlar.
İç mekan algısını kullanarak tasarım ilke ve elemanlarını örnekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. Ders tanıtımı, çizim araç-gereç tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi. Nokta, Çizgi konu anlatımı. Ppt. Sunum ile görsel gösterimi
2 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Tasarım ilkelerinden ritim, tekrar ve vurgu konularının anlatımı. Ppt. Sunum ile gösterimi , nokta ile ilgili A3 kağıda sınıf içi çalışması
3 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Tasarım ilkelerinden şekil zemin ilişkisi-gestalt teori. Ppt Sunum ile gösterimi, çizgi, ile ilgili A3 kağıda sınıf içi çalışması
4 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Tasarım ilkelerinden Bütünlük-Çeşitlilik konu anlatımı. Ppt. Sunum ile görsel gösterimi , sınıf içi renk çemberi , renk armonisi, şekil ve desen çalışması
5 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Tasarım ilkelerinden uyum-karşıtlık konusunun anlatımı. Sınıf içi maket çalışması
6 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Doku konu anlatımı. Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları
7 MKağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Tasarım ilkelerinden Simetrik denge konu anlatımı. Sınıf içi maket çalışması
8 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Asimetrik denge konusu. Ppt. Sunum, sınıf içi maket çalışması
9 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Tek Kaçışlı perspektif (obje) konu anlatımı Ppt. Sunum, sınıf içi maket çalışması
10 - ARA SINAV -
11 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Tek Kaçışlı perspektif (obje) konu anlatımı Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması
12 MKağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Çift Kaçışlı perspektif (obje) konu anlatımı Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması
13 - Çift Kaçışlı perspektif (mekân) konu anlatımı Sınıf içi maket çalışması
14 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Genel tekrar/ Final ödevi çalışması Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması
15 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit Genel tekrar /Final ödevi çalışması Sınıf içi maket çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd.
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi
Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking,
Lynch, K. (1960) The Image of the City, MIT Press
Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR
Bachelard, G. (1984),The Poetics of Space, Boston, MA: Beacon Press
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold
Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100 Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz)
TOPLAM 1 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
4
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
3
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
0
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
1
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0