| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IMI123 | İÇ MİMARİDE TASARIM ARAŞTIRMALARI I | 1 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NAZ KATIRCIOĞLU |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanları ile yaratıcılıklarını geliştirerek 3 boyut algılama becerisi kazandırmaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, iki ve üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç mekân algısı oluşturma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Tasarım elemanları ve çizim ekipmanlarını tanımlar. |
| Tasarım ilkelerini açıklar. |
| Çalışmalarını serbest el çizim tekniği ve maketler ile anlatır. |
| 2 ve 3 boyutlu çalışmalarında tasarım ilke ve elemanlarını tanımlar. |
| İç mekan algısını kullanarak tasarım ilke ve elemanlarını örnekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Ders tanıtımı, çizim araç-gereç tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi. Nokta, Çizgi konu anlatımı. | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
| 2 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Tasarım ilkelerinden ritim, tekrar ve vurgu konularının anlatımı. | Ppt. Sunum ile gösterimi , nokta ile ilgili A3 kağıda sınıf içi çalışması |
| 3 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Tasarım ilkelerinden şekil zemin ilişkisi-gestalt teori. | Ppt Sunum ile gösterimi, çizgi, ile ilgili A3 kağıda sınıf içi çalışması |
| 4 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Tasarım ilkelerinden Bütünlük-Çeşitlilik konu anlatımı. | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi , sınıf içi renk çemberi , renk armonisi, şekil ve desen çalışması |
| 5 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Tasarım ilkelerinden uyum-karşıtlık konusunun anlatımı. | Sınıf içi maket çalışması |
| 6 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Doku konu anlatımı. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
| 7 | MKağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Tasarım ilkelerinden Simetrik denge konu anlatımı. | Sınıf içi maket çalışması |
| 8 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Asimetrik denge konusu. | Ppt. Sunum, sınıf içi maket çalışması |
| 9 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Tek Kaçışlı perspektif (obje) konu anlatımı | Ppt. Sunum, sınıf içi maket çalışması |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Tek Kaçışlı perspektif (obje) konu anlatımı | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması |
| 12 | MKağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Çift Kaçışlı perspektif (obje) konu anlatımı | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması |
| 13 | - | Çift Kaçışlı perspektif (mekân) konu anlatımı | Sınıf içi maket çalışması |
| 14 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Genel tekrar/ Final ödevi çalışması | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması |
| 15 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit | Genel tekrar /Final ödevi çalışması | Sınıf içi maket çalışması |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
| Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım |
| Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd. |
| Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
| Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
| Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
| İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
| Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset |
| Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
| Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking, |
| Lynch, K. (1960) The Image of the City, MIT Press |
| Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR |
| Bachelard, G. (1984),The Poetics of Space, Boston, MA: Beacon Press |
| Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold |
| Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık |
| Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını. |
| Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
| House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
| Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
| Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998 |
| Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
3 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
4 | |||||
| 2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
| 2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
0 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
1 | |||||
| 3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
2 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 13 | 1 | 13 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 42 | 0 | 133 |
| Genel Toplam | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |