Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI123 | İÇ MİMARİDE TASARIM ARAŞTIRMALARI I | 1 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NAZ KATIRCIOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanları ile yaratıcılıklarını geliştirerek 3 boyut algılama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, iki ve üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç mekân algısı oluşturma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tasarım elemanları ve çizim ekipmanlarını tanımlar. |
Tasarım ilkelerini açıklar. |
Çalışmalarını serbest el çizim tekniği ve maketler ile anlatır. |
2 ve 3 boyutlu çalışmalarında tasarım ilke ve elemanlarını tanımlar. |
İç mekan algısını kullanarak tasarım ilke ve elemanlarını örnekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ders tanıtımı, çizim araç-gereç tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi. | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
2 | Çizim araç-gereçleri (T cetveli, gönyeler, eskiz ve resim kağıdı çeşitli çizim kalemleri) getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Noktanın tanımı ve önemi , noktanın görsel ve işlevsel etkileri , noktanın çeşitli kullanım biçimleri, noktanın sanat ve tasarımda yeri, nokta ile ilgili çalışma A3 kağıt üzerine uygulanacaktır. | Ppt. Sunum ile gösterimi , nokta ile ilgili A3 kağıda sınıf içi çalışması |
3 | Çizim araç-gereçleri (T cetveli, gönyeler, eskiz ve resim kağıdı çeşitli çizim kalemleri) getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Çizginin tanımı ve önemi, çizgi türleri ve anlamları, çizginin tasarımda kullanımı, çizgi ve görsel kompozisyon, sınıfta A3 kağıt üzerine çizgi uygulaması yapılması. | Ppt Sunum ile gösterimi, çizgi, ile ilgili A3 kağıda sınıf içi çalışması |
4 | Çizim araç-gereçleri (T cetveli, gönyeler, eskiz ve resim kağıdı çeşitli çizim kalemleri) getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Şeklin tanımı ve önemi, şeklin iç mekânda kullanımı, desenin tanımı ve önemi, desenin iç mekânda kullanımı, renk teorisi, renk armonileri, şekil , desen ve renk kavramlarının birlikte kullanırak A3 kağıt üzerine uygulama yapılması. | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi , sınıf içi renk çemberi , renk armonisi, şekil ve desen çalışması |
5 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Temel geometrik formlar, çok yönlü çizgi ve noktalar kullanarak 25x25cm ebatlı maket kartonu üzerinde önceki hafta tamamlanan çalışmanın 3 boyutlu çalışılması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
6 | 25x25cm ebatında resim kağıtları, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden uyum-karşıtlık konusunun anlatımı. 1/10 ölçekte küçültülmüş bir iç mekan yüzeyinde kullanılacak temel geometrik formlar, çok yölü çizgi ve noktalar içeren çalışmalar, 25x25cm ebatlı resim kağıdı üzerinde uygulanacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
7 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | yönlü çizgi ve noktalar kullanarak 25x25cm ebatlı resim kağıdı, maket kartonu üzerinde önceki hafta tamamlanan çalışmanın 3 boyutlu çalışılması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden simetrik ve asimetrik denge konu anlatımı. 1/10 ölçekte küçültülmüş bir iç mekan yüzeyinde kullanılacak temel geometrik formlar 25x25cm ebatlı resim kağıdı, maket kartonu üzerinde 3 boyutlu çalışma yapılacaktır | Ppt. Sunum, sınıf içi maket çalışması |
10 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden doku konu anlatımı. 1/10 ölçekte küçültülmüş bir iç mekan yüzeyinde kullanılacak temel geometrik formlar 25x25cm ebatlı resim kağıdı, maket kartonu üzerinde 3 boyutlu çalışma yapılacaktır | Ppt. Sunum, sınıf içi maket çalışması |
11 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden eksiltmeli transformasyon konu anlatımı. Temel geometrik formları içeren çalışmalar, 25cm ve katları ebatında resim kağıdı, maket kartonu üzerinde eklemeli transformasyon konusu uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması |
12 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden eklemeli transformasyon konu anlatımı. Temel geometrik formları içeren çalışmalar, 25cm ve katları ebatında resim kağıdı, maket kartonu üzerinde eklemeli transformasyon konusu uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması |
13 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Temel geometrik formları içeren çalışmalar, 25cm ve katları ebatında maket kartonu üzerinde eklemeli transformasyon konusu uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
14 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Izgara sistemler konu anlatımı. 25cm ve katları ebatında maket kartonu üzerinde ızgara sistem konusu uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması |
15 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | 25cm ve katları ebatında maket kartonu üzerinde ızgara sistem konusu uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım |
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd. |
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset |
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking, |
Lynch, K. (1960) The Image of the City, MIT Press |
Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR |
Bachelard, G. (1984),The Poetics of Space, Boston, MA: Beacon Press |
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold |
Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık |
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını. |
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998 |
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
4 | |||||
2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
0 | |||||
2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
1 | |||||
3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 13 | 1 | 13 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |