Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV359 | STORYBOARD ÇİZİM TEKNİKLERİ | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ders, öğrencilerin görsel anlatım ve planlama yeteneğini artırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bir senaryonun çeşitli teknikler sayesinde görsel bir hikâyeye nasıl dönüştürülebileceği: bir 'storyboard'un yapımdaki yeri ve gerekliliği keşfedilecektir. Ders boyunca, fil ve animasyonlardan değişik örnekler yardımıyla 'storyboard' oluşum süreci incelenecektir. Derste, ayrıca temel çizim teknikleri, konsept tasarımı, 3D görselleştirme ve dijital film üretim olanakları incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Görsel hikaye anlatımını yeteneği gelişir. |
Görsel iletişim ve ardışık düzen kurma yeteneği gelişir. |
Senaryo çözümlemesi ve kompozisyon estetiği yetişi kazanır. |
Temel üç boyut görselleştirme becerisini mesleği ile ilgili projelere uygular. |
Görsel düşünme ve çekim öncesi planlama becerisi gelişir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma ve Araştırma | Temel Perspektif | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
2 | Okuma ve Araştırma | Hareket Çizimi | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
3 | Okuma ve Araştırma | Kompozisyon, Sahneleme, Işık | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
4 | Okuma ve Araştırma | Senaryoyu Anlamak ve Parçalamak | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
5 | Okuma ve Araştırma | Sahne Türleri, Sahne Akışı, Kamera Geçişleri | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
6 | Okuma ve Araştırma | Gözü Yönlendirmek, Duygu, His ve Bilgi | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
7 | Okuma ve Araştırma | Uzay ve Zamanın Devamlılığı | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma ve Araştırma | Teknolojinin Yararları | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
10 | Okuma ve Araştırma | Temel 3B Görselleştirme | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
11 | Okuma ve Araştırma | Storyboard'dan projeye işleyiş sürecine dair | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
12 | Okuma ve Araştırma | İmajları Sorgulamak | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
13 | Okuma ve Araştırma | Tüm konuların Özeti | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
14 | Okuma ve Araştırma | Sorgulama ve Yardım Eleştirisi | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
15 | Okuma ve Araştırma | Ödev Yorumları | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cristiano, G. (2012). The Storyboard Artist. San Francisco: Michael Wiese Productions. |
Stam, R. (2014). Sinema Teorisine Giriş. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Mecado, G. (2011). Sinemacının Gözü. İstanbul: Hil Yayın. |
Vineyard, J. (2010). Sinemada Çekim Teknikleri. İstanbul: İstanbul Organizasyon. |
Parramon, M. J. (1995). Çizim ve Resim Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
May, R. (2019). Yaratma Cesareti. İstanbul Metis. |
Brown, B. (2014). Sinematografi - Kuram ve Uygulama. İstanbul: Hil Yayın. |
Eisenstein, S. M. (2006). Sinema Dersleri. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Bergman, I. (2012). Sinematografi İnsan Yüzüdür. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Dmytryk, E. (2020). Sinemada Yönetmenlik. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
||||||
2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
||||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
||||||
2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
||||||
3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 5 | 2 | 10 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |