TR EN

GÖRSEL ANLATIM II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI122 GÖRSEL ANLATIM II 2 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MİNEL KURTULUŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, çizim çalışmalarında Autocad programında 3 boyutu kullanarak çizim yapma becerisini kazandırmak.
İçerik: Dersin içeriği, verilen iç mekan ve mobilyalarını içeren projelerini Autocad çizim programı ile 3 boyutta tanımlama ve kullanabilme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Autocad programını 3 boyutta kullanma işlemini tanımlar.
Autocad programını kullanarak iç mekan ve mobilya projelerini 3 boyutta açıklar.
Çalışmalarını Autocad programını kullanarak 3 boyutta anlatır.
Çizim çalışmalarındaki autocad komutlarını tanımlar.
Autocad programını kullanarak iç mekan ve mobilya projelerini 3 boyutta çizerek örnekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, Geçen dönem çalışılan program hakkında ön hazırlık Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, ders içeriğini kapsayan Auto-Cad programının genel ayarlarının yapılması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
2 Program komutları hakkında araştırma Autocad programını kullanarak 2 boyutta iç mekan ve mobilya çalışmasının çizimi sınıf içi çizim uygulaması
3 Program komutları hakkında araştırma Autocad programını kullanarak 2 boyutta yapılan iç mekan ve mobilya çalışmasının 3 boyuta çizimi sınıf içi çizim uygulaması
4 Program komutları hakkında araştırma Autocad programını kullanarak 2 boyutta iç mekan ve mobilya çalışmasının çizimi sınıf içi çizim uygulaması
5 Program komutları hakkında araştırma Autocad programını kullanarak 2 boyutta yapılan iç mekan ve mobilya çalışmasının 3 boyuta çizimi sınıf içi çizim uygulaması
6 Program komutları hakkında araştırma Autocad programını kullanarak 2 boyutta iç mekan ve mobilya çalışmasının çizimi sınıf içi çizim uygulaması
7 Program komutları hakkında araştırma Autocad programını kullanarak 2 boyutta yapılan iç mekan ve mobilya çalışmasının 3 boyuta çizimi sınıf içi çizim uygulaması
8 - ARA SINAV -
9 - Genel tekrar -
10 Program komutları hakkında araştırma Autocad programını kullanarak 2 boyutta yapılan iç mekan ve mobilyalarını kapsayan projelerin 3 boyutta çizimi sınıf içi çizim uygulaması
11 Program komutları hakkında araştırma Önceki hafta başlanan iç mekan ve mobilyalarını kapsayan projelerin 3 boyuta çiziminin devamı sınıf içi çizim uygulaması
12 Program komutları hakkında araştırma Önceki hafta başlanan iç mekan ve mobilyalarını kapsayan projelerin 3 boyuta çiziminin devamı sınıf içi çizim uygulaması
13 Program komutları hakkında araştırma Önceki hafta başlanan iç mekan ve mobilyalarını kapsayan projelerin 3 boyuta çiziminin devamı sınıf içi çizim uygulaması
14 Program komutları hakkında araştırma Önceki hafta başlanan iç mekan ve mobilyalarını kapsayan projelerin 3 boyuta çiziminin devamı sınıf içi çizim uygulaması
15 - Genel tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demiryürek, M., Ş. (2012), Autocad 2013 & Autolisp, İstanbul: Kodlab Yayınevi.
Mano, M. (1993), Computer System Architecture, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 3rd Edition.
Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition.
Henessy, J., L. & Patterson (2017), Computer Organization and Design, The Hardware/Software Interface, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition.
Lobur, J. & Null, L. (2015), Essentials Of Computer Organization And Architecture, Sudbury: Jones and Bartlett Publishers, 4th Revision Edition.
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Canbulat, T. (2018), İç Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100
TOPLAM 1 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
1
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
1
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
1
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
2
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0