| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IMI222 | İÇ MİMARLIK STÜDYOSU II | 4 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilere, alışveriş merkezi içindeki mağazanın işlevini konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği, alışveriş merkezi içindeki mağazanın mekânsal fonksiyonlarının çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Alışveriş merkezi içindeki mağaza mekanının fonksiyon şemasını listeler. |
| Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır. |
| Alışveriş merkezi içindeki mağaza tasarımını konseptine bağlı olarak fonksiyonlara göre maket yardımı ile çözümler. |
| Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler. |
| Alışveriş merkezi içindeki mağaza projesini maketler ve çizimler ile planlar. |
| Alışveriş merkezi içindeki mağaza iç mekan projesi tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, Alışveriş merkezi içindeki mağaza mekanı işleyişinin anlatımı, iç mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
| 2 | Alışveriş merkezi içindeki mağaza örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama | Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi |
| 3 | Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması | Grup çalışması ile konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta ve eskizlerin incelenmesi, grup çalışması |
| 4 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, satılan ürüne göre iç mekan tefriş elemanları araştırması | Alışveriş merkezi içindeki mağazanın ; satılan ürüne göre iç mekan tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları (Alışveriş merkezi içindeki mağazanın; satılan ürüne göre iç mekan tefriş elemanları ile ilgili paftalar hazırlanması) | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi, grup çalışması |
| 5 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları | Alışveriş merkezi içindeki mağazanın; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi |
| 6 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, vitrin tasarımları araştırması | Alışveriş merkezi içindeki mağazanın, vitrin tasarımları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları, (Grup çalışması ile alışveriş merkezi içindeki mağazanın; vitrin tasarımları ile ilgili paftalar hazırlanması ) | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi, grup çalışması |
| 7 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları | Alışveriş merkezi içindeki mağazanın; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi |
| 8 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. | 1/50 projelerin hazırlanması | Yüz yüze değerlendirme |
| 9 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 olarak yürütülen çalışmaların 1/20 ye aktarımı | Yüz yüze değerlendirme |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, alışveriş merkezi içindeki mağaza yüzey kaplamaları araştırması | Alışveriş merkezi içindeki mağaza, iç mekan yüzey kaplamaları konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi |
| 12 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Alışveriş merkezi içindeki mağazanın; 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi |
| 13 | 1/10 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/10 ölçekte seçilen mağaza içi mobilya elemanının detay çizimi | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi |
| 14 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması | Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi |
| 15 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
| Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım |
| Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd. |
| Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
| White, E. (1986), Space Adjacency Analysis: Diagramming Information for Architectural Design, Melbourne: Architectural Media,Ltd. |
| Angel, H. (2004), Strüktür Sistemleri, İstanbul: Tasarım Yayın Grubu. |
| Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
| Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
| Eldem, S., H. (2005), Yapı I-II-III-IV, İstanbul: Birsen Yayınevi |
| Bass, B. (2014), Office Space: The Book, İUniverse |
| I-SPACE Vol.4 Office (Space Design: Office of the company) (2012), Seoul: Archiworld Co. |
| Yılmaz, B. (2016), Projeler yapılar 2 : Ofisler, İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi |
| İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
| Mesher, L. (2013), İç Mekan Tasarımında Mağaza Tasarımı, İstanbul: Literatür yayıncılık |
| Aihong, L. (2015),Luxury store design, Artpower İnternational |
| Joidio, P. (2015), Shopping Architecture Now, Taschen |
| Shepard, J. (2012), Stores of the year no:19, RSD Publishing |
| Bell, S. (1997), Design for Outdoor Recreation, Taylor and Francis Publishing, 2nd Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
5 | |||||
| 2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
| 2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
4 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
4 | |||||
| 3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 8 | 112 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 29 | 0 | 206 |
| Genel Toplam | 206 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |