Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV120 | SİNEMAYA GİRİŞ II | 2 | 4 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi RABİYA SALTİK DUVAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, başlangıcından günümüze sinemanın gelişimine katkı sağlamış önemli yönetmen, film ve sinema akımlarına odaklanarak, dünya sinema tarihini öğretmektir. |
İçerik: | Bu ders kapsamında Amerika ve Avrupa başta olmak üzere farklı kıtalardan dünya sinemaları işlenecek ve dünya sinema tarihine katkıda bulunan yönetmen, oyuncu, senarist, görüntü yönetmeni gibi isimler hakkında bilgiler verilecektir. Dünya sinema tarihine damga vuran sinema akımları ve akımların öncüsü olan yönetmenler ve filmleri dersin içeriğini oluşturur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sinema alanının işlevlerini tanımlar. |
Sinemada ortaya çıkan akımları sınıflandırır. |
Sinemanın akımlarını karşılaştırır. |
Sinema filmlerini akımlar bazında açıklar. |
Sinema filmlerini ilgili akımlar bağlamında yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Görsel Sanatın ilk göstergesi Mağara Resimleri ve Sinemanın başlangıcı Edison: Lumiere kardeşler ve Melies. | Anlatma Yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Fransız Sineması, Amerikan Sineması | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Alman Sineması, İngiliz Sineması | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | İsviçre Sineması, İtalyan Sineması | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Sovyet Sineması, Uzakdoğu Sineması | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Güney Amerika Sineması, İspanya Sineması | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Afrika Sineması, Hindistan Sineması | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | İran Sineması, Danimarka Sineması, Türk Sineması | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Sinema tarihinde önemli yönetmenler | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Sinema tarihinde önemli oyuncular | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Sinema tarihinde önemli senaryo yazarları | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Sinema Tarihinde önemli görüntü yönetmenleri | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Sinema Tarihinde önemli kurgu sanatçıları | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
15 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları ve sunum hazırlamaları | Sinema tarihinde ünlü sanat yönetmenleri ve özel efekt, makyaj, dekor ve kostüm tasarımcıları | Öğrencilerin hazırladığı sunumlar üzerinde tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
Arısoy, E. (2017). Sinema Teorisine Giriş-Robert Stam. SineFilozofi, 2(3), 168-171. |
Onaran, A. Ş. (1999). Sinemaya giriş. Maltepe Üniversitesi Yayınları. |
Onaran, A.Ş. (1986). Sinemaya Giriş. İstanbul: İnkılap. |
Büker, S. (2010). Auteur Kurama Giriş. Sinema: Tarih-Kuram-Eleştiri, der. Seçil Büker, Y. Gürhan Topçu, İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi, 277-280. |
Öztürk, R. (1995). SİNEMADA AKIMLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 227-235. |
Coşkun, E. E. (2011). Dünya Sinemasında Akımlar. Ankara: Phoenix. |
Şentürk, R. (2012). Avangart sinema ve empresyonizm. Global Media Journal, 3(5), 142-175. |
Biryıldız, E. (2009). Sinemada Akımlar. Beta Basım Yayım. |
YILDIRIM, E., & Aytekin, C. A. N. (2019). Fransız yeni dalga sineması içinde yenilikçi bir yönetmen Jean Luc Godard filmlerinin ideolojik boyutu. Selçuk İletişim, 12(1), 164-185. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
|
5 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
|
2 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
|
5 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
|
3 | |||||
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
|
4 | |||||
2 |
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
|
5 | |||||
3 |
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
|
3 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
|
1 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 3 | 2 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 2 | 4 | 8 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 1 | 4 | 4 |
Sosyal Faaliyet | 1 | 4 | 4 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Rapor Yazma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 131 |
Genel Toplam | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |