Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDP110 | MESLEKİ YAZIŞMALAR | 2 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; mesleki yazışmaları; resmi yazıları, iş yazıları ve özel yazıları, hızlı ve etkin şekilde yapabilmeyi öğretmektir. |
İçerik: | Bu ders; İletişim Nedir? - İletişimin temel özellikleri - İletişim süreci nasıl işler?, İletişim Biçimleri Nelerdir? - İletişim Araçları, Dil Bilgisi - Noktalama İşaretlerinin Kullanımı, Dil Bilgisi - Bağlaçların Doğru Kullanımı ve Yazımı, Dil ve Anlatım Bozuklukları, Yazışmaların Niteliksel Özellikleri, Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, Resmi Yazıların Bölümleri ve Türleri, İş Yazılarının Bölümleri ve Türleri, Özel Yazılar, Dilekçe Yazma, Evrak Hizmetleri, Evrak Türleri, Postalama ve Genel Tekrar konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hızlı ve etkili resmi yazı hazırlar. |
Hızlı ve etkili iş yazısı ve özel yazılar hazırlar. |
Yazışmaları gönderme ve alma işlemlerini yapar. |
Yazışmalarda dil bilgisi ve imla kurallarını bilir ve uygular. |
Hızlı ve etkili iletişim kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | İletişim Nedir? - İletişimin temel özellikleri - İletişim süreci nasıl işler? | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
2 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | İletişim Biçimleri Nelerdir? - İletişim Araçları | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
3 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Dil Bilgisi - Noktalama İşaretlerinin Kullanımı | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
4 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Dil Bilgisi - Bağlaçların Doğru Kullanımı ve Yazımı | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
5 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Dil ve Anlatım Bozuklukları | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
6 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Yazışmaların Niteliksel Özellikleri | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
7 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım- Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Resmi Yazıların Bölümleri ve Türleri | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım-Uygulama |
10 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | İş Yazılarının Bölümleri ve Türleri | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
11 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Özel Yazılar | Slayt Sunum - Uygulama |
12 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Dilekçe Yazma | Slayt Sunum - Uygulama |
13 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Evrak Hizmetleri | Slayt Sunum - Uygulama |
14 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Evrak Türleri | Slayt Sunum - Uygulama |
15 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Postalama ve Genel Tekrar | Slayt Sunum - Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
KOÇ, Ö. (2014). Mesleki Yazışmalar, Nobel Yayın |
GÜNGÖR, N. (2018). İleişime Giriş, Siyasal Kitapevi |
ŞEN, O, ÜNLÜ BAYRAMLI, Ü. (2013). Mesleki Yazışmalar, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, No:2536 |
DUBEY S.K. (2017). Modern Professional Correspondence, Hardcover. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi sekreterlik mesleğinin anlam ve kapsamını, amaçlarını ve iş yaşamındaki önemini açıklar
|
3 | |||||
2 |
Tıbbi Sekreterlik mesleğinin görev ve sorumluluklarını sıralar
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi Sekreterlikte evrak yönetimini açıklar ve uygular
|
5 | |||||
2 |
Tıp/tıbbi sekreterlerinin hasta ve hasta yakınları ile ilişkilerinde uymaları gereken kuralları sıralar
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sekreterlik mesleği ve Tıp sekreterliğinin mesleki esaslarını ve etik kurallarını sıralar, Sekreterlikte uyulması gereken protokol kurallarını sıralar
|
3 | |||||
2 |
Tıbbi sekreterlik alanı ile ilgili olan tıbbi terim ve kavramları bilir ve açıklar
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak rapor hazırlama bilgisine sahiptir
|
5 | |||||
2 |
Alanında evrak yönetimini bilir ve uygular
|
5 | |||||
3 |
Bİlgisayar programları konusunda bilgi sahiptir klavye teknikleri bilgisine sahiptir etkin olarak kullanır
|
5 | |||||
4 |
Dosyalama ve arşivleme bilgisine sahiptir, etkin olarak dosylama ve arşivleme yapar
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları içerisinde bireysel olarak çalışır
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumu içerisinde sorumluluk alır ve yerine getirir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık enformasyon sistemelerini bilir
|
1 | |||||
2 |
Çalışma konusu ile ilgili kavramları öğrenir açıkları ve kullanır
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
|
5 | |||||
2 |
Ekip içerisinde yer alır , grup çalışmalarında yer alır ve gerektiğinde sorumluluk üstlenir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbı sekreterlik mesleğine ilişkin olarak tıbbi kavramları bilir ve kullanır
|
2 | |||||
2 |
Sağlık kurumu içerisinde dosyalama arşivleme ve evrak yönetimi işlemlerini yerine getirir
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |