TR EN

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP219 KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilerin kaynaştırma eğitiminin temel ilkelerini, yasal dayanaklarını ve uygulama yöntemlerini öğrenmelerini sağlamaktır. Ders, öğrencilerin özel eğitim gereksinimi olan bireylerin genel eğitim ortamlarında nasıl destekleneceğini anlamalarını, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) hazırlama ve uygulama becerilerini geliştirmelerini hedefler.
İçerik: Bu dersin içeriğini; kaynaştırma eğitimi ile ilgili temel kavramlar, kaynaştırmanın amacı ve önemi, özel gereksinimli çocuklar ve eğitimi, kaynaştırma eğitiminde yapılacak düzenlemeler, kaynaştırma eğitiminde değerlendirme konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kaynaştırma yoluyla eğitimin terim ve kavramları tanımlar.
Öğrenciler, kaynaştırma eğitimi için yenilikçi öğretim materyalleri ve stratejiler geliştirebilir.
Öğrenciler, kaynaştırma eğitiminin tanımını, tarihçesini ve temel ilkelerini sıralayabilir.
Öğrenciler, kaynaştırma eğitimi kapsamında kullanılabilecek uygun öğretim stratejilerini belirleyebilir ve sınıf ortamında uygulayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Okuma Kaynaştırma ve Kaynaştırmanın İlkeleri / Türkiye'de Kaynaştırmanın Tarihçesi ve Yasal Düzenlemeler Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür Okuma Kaynaştırmada Başarıyı Etkileyen Etmenler Anlatım, Soru-Cevap
3 Literatür Okuma Zihin Engelli Çocuklar B. Otizimli Çocuklar Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür Okuma Görme Engelli Çocuklar D. İşitme Engelli Çocuklar Anlatım, Soru-Cevap
5 Literatür Okuma Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar F. İletişim Bozukluğu Olan Çocuklar Anlatım, Soru-Cevap
6 Literatür Okuma Duygusal Davranışsal Sorunları Olan Çocuklar Anlatım, Soru-Cevap
7 Literatür Okuma Kaynaştırmada Öğretimin Düzenlenmesi Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma Öğretim Sırasında Yapılacak Düzenlemeler Anlatım, Soru-Cevap
10 Literatür Okuma Öğretim Sonu Yapılacak Düzenlemeler Anlatım, Soru-Cevap
11 Literatür Okuma Öğretim Amaçlarının Gerçekleşmediği Durumlarda Yapılacak Düzenlemeler Anlatım, Soru-Cevap
12 Literatür Okuma Kaynaştırmada Davranış Problemleri Anlatım, Soru-Cevap
13 Literatür Okuma Kaynaştırmada Sınıf Yönetimi ve Sınıf İçi İletişim Anlatım, Soru-Cevap
14 Literatür Okuma Problem Davranışları Azaltmada Pekiştireçlerin Kullanımı Anlatım, Soru-Cevap
15 Literatür Okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bakkaloğlu, H. ve Sucuoğlu, B.(2016). (Ed.).Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma. Kök Yayıncılık, Ankara.
Şahbaz, Ü. (2021). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Anı Yayıncılık, Ankara.
Raver, S. A. (2009). Early Childhood Special Education, 0 to 8 Years: Strategies for Positive Outcomes. Birleşik Krallık: Merill/Pearson.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
5
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
4
3
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
5
2
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
4
2
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
5
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
5
3
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
1
4
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
4
2
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
5
3
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
4
2
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5
2
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4
3
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
4
2
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
5
3
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 74
Genel Toplam 74
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0